Jenson Button se svým McLarenem trápí. Po slibném začátku sezony následovaly nepovedené závody. V posledních čtyřech VC získal pouhé dva body a Kanada je dalším podnikem, na který bude chtít rychle zapomenout.
Ve Velké ceně Kanady dojel Button na šestnáctém místě a jeho týmový kolega Lewis Hamilton, který zde vyhrál, mu nadělil kolo.
"Neměl jsem žádnou rychlost, nemohl jsem se starat o pneumatiky, nebylo tam nic. Je to stejné jako v posledních závodech a nevím, proč tomu tak je. Nemám ponětí, co se děje. Naše nové nápady nepomáhají a nechápu proč," uvedl v oficiálním prohlášení po závodě Brit.
"Jsem o sekundu a půl pomalejší než vedoucí závodníci a jedním z nich je můj týmový kolega a já tomu nerozumím, protože víc z auta vytáhnout nemůžu. Jinak ale nejsem o tolik pomalejší než oni. Kanada byl hrozný závod, který jsem ještě nezažil, a zdá se, že je to čím dál horší," řekl.
"Jezdím na hraně a přitom jsem tak daleko za lídry, jsem zmatený. Pokaždé, když sednu do auta, jsem si jistý a nadšený, že to půjde dobře a pokaždé, když něco změníme si myslím, že se to zlepší. Ale ono se to neděje. Jsem zmatený a ztracený. Vůbec nerozumím tomu, co se teď děje," popisuje své trápení Button.
Button v autě nenachází potřebnou rychlost (foto: McLaren Mercedes)
Button, který je známý také svým jemným jezdeckým stylem také popírá, že by se problém nějak dotýkal pneumatik Pirelli. Podle něj není možné, aby byl jediným pilotem, který na nich nezvládá jezdit.
Dvaatřicetiletý rodák z Frome se však nevzdává. Na svém Twitteru napsal, že nikdy nepřestane bojovat a že věří v lepší zítřky.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.