Jenson Button se svým McLarenem trápí. Po slibném začátku sezony následovaly nepovedené závody. V posledních čtyřech VC získal pouhé dva body a Kanada je dalším podnikem, na který bude chtít rychle zapomenout.
Ve Velké ceně Kanady dojel Button na šestnáctém místě a jeho týmový kolega Lewis Hamilton, který zde vyhrál, mu nadělil kolo.
"Neměl jsem žádnou rychlost, nemohl jsem se starat o pneumatiky, nebylo tam nic. Je to stejné jako v posledních závodech a nevím, proč tomu tak je. Nemám ponětí, co se děje. Naše nové nápady nepomáhají a nechápu proč," uvedl v oficiálním prohlášení po závodě Brit.
"Jsem o sekundu a půl pomalejší než vedoucí závodníci a jedním z nich je můj týmový kolega a já tomu nerozumím, protože víc z auta vytáhnout nemůžu. Jinak ale nejsem o tolik pomalejší než oni. Kanada byl hrozný závod, který jsem ještě nezažil, a zdá se, že je to čím dál horší," řekl.
"Jezdím na hraně a přitom jsem tak daleko za lídry, jsem zmatený. Pokaždé, když sednu do auta, jsem si jistý a nadšený, že to půjde dobře a pokaždé, když něco změníme si myslím, že se to zlepší. Ale ono se to neděje. Jsem zmatený a ztracený. Vůbec nerozumím tomu, co se teď děje," popisuje své trápení Button.
Button v autě nenachází potřebnou rychlost (foto: McLaren Mercedes)
Button, který je známý také svým jemným jezdeckým stylem také popírá, že by se problém nějak dotýkal pneumatik Pirelli. Podle něj není možné, aby byl jediným pilotem, který na nich nezvládá jezdit.
Dvaatřicetiletý rodák z Frome se však nevzdává. Na svém Twitteru napsal, že nikdy nepřestane bojovat a že věří v lepší zítřky.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.