Jenson Button se svým McLarenem trápí. Po slibném začátku sezony následovaly nepovedené závody. V posledních čtyřech VC získal pouhé dva body a Kanada je dalším podnikem, na který bude chtít rychle zapomenout.
Ve Velké ceně Kanady dojel Button na šestnáctém místě a jeho týmový kolega Lewis Hamilton, který zde vyhrál, mu nadělil kolo.
"Neměl jsem žádnou rychlost, nemohl jsem se starat o pneumatiky, nebylo tam nic. Je to stejné jako v posledních závodech a nevím, proč tomu tak je. Nemám ponětí, co se děje. Naše nové nápady nepomáhají a nechápu proč," uvedl v oficiálním prohlášení po závodě Brit.
"Jsem o sekundu a půl pomalejší než vedoucí závodníci a jedním z nich je můj týmový kolega a já tomu nerozumím, protože víc z auta vytáhnout nemůžu. Jinak ale nejsem o tolik pomalejší než oni. Kanada byl hrozný závod, který jsem ještě nezažil, a zdá se, že je to čím dál horší," řekl.
"Jezdím na hraně a přitom jsem tak daleko za lídry, jsem zmatený. Pokaždé, když sednu do auta, jsem si jistý a nadšený, že to půjde dobře a pokaždé, když něco změníme si myslím, že se to zlepší. Ale ono se to neděje. Jsem zmatený a ztracený. Vůbec nerozumím tomu, co se teď děje," popisuje své trápení Button.
Button v autě nenachází potřebnou rychlost (foto: McLaren Mercedes)
Button, který je známý také svým jemným jezdeckým stylem také popírá, že by se problém nějak dotýkal pneumatik Pirelli. Podle něj není možné, aby byl jediným pilotem, který na nich nezvládá jezdit.
Dvaatřicetiletý rodák z Frome se však nevzdává. Na svém Twitteru napsal, že nikdy nepřestane bojovat a že věří v lepší zítřky.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.