Jenson Button se zastává Michaela Schumachera. Jeho kritici podle něj nechápou, jak náročné je stát se ve Formuli 1 opět konkurenceschopným. Monacký výkon německého závodníka ocenil i šéf McLarenu Martin Whitmarsh.
Třiačtyřicetiletý Schumacher se do F1 vrátil v roce 2010 po tříleté absenci. Zatím nedokázal navázat na své dřívější úspěchy (91 vítězství), v Monaku však své příznivce potěšil nejrychlejším časem v kvalifikaci.
"Michael si v posledních dvou letech po svém návratu vysloužil spoustu kritiky. Myslím, že bychom neměli zapomínat na to, co dosáhl ve své předchozí kariéře, chcete-li to tak nazvat," popisuje Button pro Autosport.
"Někdy to trvá, než si zvyknete na auto a lidi, s nimiž pracujete. Myslím si však, že dal dohromady skvělé kolo a neudělal žádnou chybu. Určitě si to moc zasloužil. Jsem si jistý, že po vystoupení z auta byl moc šťastný, ale také zklamaný, že byl odsunut na šesté místo v místě, jako je Monako," pokračuje pilot McLarenu.
Button následuje Schumachera v loňské Velké ceně Belgie (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Martin Whitmarsh rovněž ocenil Schumacherův sobotní výkon v Monte Carlu, zároveň však dodal, že jeho tým nebude podléhat sentimentu, budou-li se jej pokoušet porazit.
"Michael je skvělým jezdcem. Rádi jej porážíme, ne naopak. Nebudeme sentimentální. Myslím, že musíte ocenit to, co si ocenění zaslouží, byť se to vždy nenese v duchu, který by se nám líbil. Odvedl však skvělou práci, když dal dohromady takové kolo. Ať už by penalizaci dostal či nikoliv, stejně bychom jej rádi na druhý den porazili," dodal Whitmarsh.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.