Jenson Button se zastává Michaela Schumachera. Jeho kritici podle něj nechápou, jak náročné je stát se ve Formuli 1 opět konkurenceschopným. Monacký výkon německého závodníka ocenil i šéf McLarenu Martin Whitmarsh.
Třiačtyřicetiletý Schumacher se do F1 vrátil v roce 2010 po tříleté absenci. Zatím nedokázal navázat na své dřívější úspěchy (91 vítězství), v Monaku však své příznivce potěšil nejrychlejším časem v kvalifikaci.
"Michael si v posledních dvou letech po svém návratu vysloužil spoustu kritiky. Myslím, že bychom neměli zapomínat na to, co dosáhl ve své předchozí kariéře, chcete-li to tak nazvat," popisuje Button pro Autosport.
"Někdy to trvá, než si zvyknete na auto a lidi, s nimiž pracujete. Myslím si však, že dal dohromady skvělé kolo a neudělal žádnou chybu. Určitě si to moc zasloužil. Jsem si jistý, že po vystoupení z auta byl moc šťastný, ale také zklamaný, že byl odsunut na šesté místo v místě, jako je Monako," pokračuje pilot McLarenu.
Button následuje Schumachera v loňské Velké ceně Belgie (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Martin Whitmarsh rovněž ocenil Schumacherův sobotní výkon v Monte Carlu, zároveň však dodal, že jeho tým nebude podléhat sentimentu, budou-li se jej pokoušet porazit.
"Michael je skvělým jezdcem. Rádi jej porážíme, ne naopak. Nebudeme sentimentální. Myslím, že musíte ocenit to, co si ocenění zaslouží, byť se to vždy nenese v duchu, který by se nám líbil. Odvedl však skvělou práci, když dal dohromady takové kolo. Ať už by penalizaci dostal či nikoliv, stejně bychom jej rádi na druhý den porazili," dodal Whitmarsh.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.