Nepředvídatelné výsledky jako na houpačce a výkyvy formy mohou podle Jensona Buttona fanoušky od Formule 1 spíše odlákat.
V neděli byl prolomen další historický rekord, když šestý závod sezóny vyhrál šestý odlišný pilot - v Monaku se tentokrát radoval Mark Webber. Po loňské dominanci Red Bullu tyto změny mnozí vítali, podle Buttona se však proměnlivost výsledků stává neatraktivní.
"Říkáte, že jsem celkem nekonzistentní, ale Maldonado ve čtyřech závodech nezískal ani bod, a pak vyhrál [v Barceloně] a jednou byl osmý, takže si nejsem úplně jistý," popisuje Button, který Velkou cenu Monaka nedokončil.
"Samozřejmě jsou všichni vzrušeni tím, že je tolik různých vítězů, což zpočátku bylo pro fanoušky a sport skvělé. Jenže přijde doba, když fanoušci řeknou: 'Takže kdokoliv může vyhrát a kdokoliv takto může prohrát?' Podle mě to pro ně už začíná být trochu divné."
"Nevím, ale snad se v příštích několika závodech ukáže, kdo je na tom nejlépe a budeme vědět, který tým a které piloty bude třeba pro vítězství v šampionátu porážet," tvrdí pilot McLarenu, jenž vyhrál úvodní Velkou cenu Austrálie.
Button přiznává, že prožívá své nejhorší okamžiky od dob hubených výsledků u Hondy. V posledních třech závodech získal pouze dva body a na vedoucího Fernanda Alonsa ztrácí už 31 bodů.
Jenson Button se v Monaku zasekl za Heikkim Kovalainenem a ani s rychlejším vozemna něj nebyl schopný vyzrát (foto: Caterham F1 Team)
"Je to hrůza, žel tak to momentálně je. Tyto věci se stávají, musím tím zkrátka projít. Rozhodně se však pro mě jedná o nejvíce frustrující období s McLarenem, který je fantastickým týmem.
Nevím, kam se náhle poděla ta rychlost a cit pro auto, které jsem měl. Je to těžké, ale není to nic, co bychom nedokázali vyřešit. My ty problémy vyřešíme, otázkou je, jestli to bude dostatečně rychle," dodává Button pro Metro.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.