Nepředvídatelné výsledky jako na houpačce a výkyvy formy mohou podle Jensona Buttona fanoušky od Formule 1 spíše odlákat.
V neděli byl prolomen další historický rekord, když šestý závod sezóny vyhrál šestý odlišný pilot - v Monaku se tentokrát radoval Mark Webber. Po loňské dominanci Red Bullu tyto změny mnozí vítali, podle Buttona se však proměnlivost výsledků stává neatraktivní.
"Říkáte, že jsem celkem nekonzistentní, ale Maldonado ve čtyřech závodech nezískal ani bod, a pak vyhrál [v Barceloně] a jednou byl osmý, takže si nejsem úplně jistý," popisuje Button, který Velkou cenu Monaka nedokončil.
"Samozřejmě jsou všichni vzrušeni tím, že je tolik různých vítězů, což zpočátku bylo pro fanoušky a sport skvělé. Jenže přijde doba, když fanoušci řeknou: 'Takže kdokoliv může vyhrát a kdokoliv takto může prohrát?' Podle mě to pro ně už začíná být trochu divné."
"Nevím, ale snad se v příštích několika závodech ukáže, kdo je na tom nejlépe a budeme vědět, který tým a které piloty bude třeba pro vítězství v šampionátu porážet," tvrdí pilot McLarenu, jenž vyhrál úvodní Velkou cenu Austrálie.
Button přiznává, že prožívá své nejhorší okamžiky od dob hubených výsledků u Hondy. V posledních třech závodech získal pouze dva body a na vedoucího Fernanda Alonsa ztrácí už 31 bodů.
Jenson Button se v Monaku zasekl za Heikkim Kovalainenem a ani s rychlejším vozemna něj nebyl schopný vyzrát (foto: Caterham F1 Team)
"Je to hrůza, žel tak to momentálně je. Tyto věci se stávají, musím tím zkrátka projít. Rozhodně se však pro mě jedná o nejvíce frustrující období s McLarenem, který je fantastickým týmem.
Nevím, kam se náhle poděla ta rychlost a cit pro auto, které jsem měl. Je to těžké, ale není to nic, co bychom nedokázali vyřešit. My ty problémy vyřešíme, otázkou je, jestli to bude dostatečně rychle," dodává Button pro Metro.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.