Jenson Button je přesvědčený, že McLaren má lepší auto, než zatím ukazují výsledky. Díky neustále se měnícím vítězům však stále chová naději na zisk titulu.
McLaren MP4-27 podle něj ještě neukázal všechno, co v něm je, protože se zatím perou s proměnlivou výkonností letošních pneumatik Pirelli.
"Myslím, že mám silné auto, aerodynamicky je velmi dobré, akorát si myslím, že to někdy nejsme schopni prokázat. Pokud ano, pak je náš vůz velmi rychlý," vysvětluje Button před Velkou cenou Monaka.
"Když se odíváte na Lewisovu kvalifikaci [ve Španělsku] a na naši závodní rychlost v Číně a v Austrálii, zjistíte, že rychlost má, ale dostat jí z auta je někdy celkem obtížné," pokračuje pilot McLarenu, který se snaží pochopit, proč forma jednotlivých vozů tak kolísá.
"Nerozumíme tomu, proč je u pneumatik tak velký rozdíl v rychlosti mezi týmy. Pastor [Maldonado] se kvalifikoval v Bahrajnu na 17. místě, v Barceloně pak jako druhý, což se nakonec změnilo v první místo. Je těžké to pochopit.
Nemyslím si, že by Williams nasadil ve srovnání s ostatními tak obrovská vylepšení. Pochopit to, proč auto někdy funguje a někdy ne, je velmi obtížné. Můžeme toho měnit v nastavení tolik, kolik chceme, ale věci, které by měly z pohledu inženýrů fungovat, nefungují, je celkem těžké tomu porozumět."
Letos je to pro McLaren těžké, protože nefungují změny v nastavení, které by dle inženýrů měly(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Ačkoliv si Button před sezónou takové výkyvy ve výkonnosti nepřál, na druhou stranu jej to tolik neobírá o šanci bojovat o titul: "Když neustále vyhrávají jiní lidé a lídr šampionátu končí pátý, není to takový problém.
Abych byl upřímný, pouze ve třech závodech jsem dojel na bodech, přičemž v tom posledním těch bodů moc nebylo. Mám první, druhé a deváté místo, proto mám na vedení ztrátu 16 bodů, což je nic. Je úžasné, jak málo bodů letos všichni získávají.
K dispozici bylo 125 bodů a lídr jich má 61. Dokládá to, jak je letošní sezóna pomíchaná. Samozřejmě chceme podávat co nejvyrovnanější výkony, protože nakonec se to povede lidem, kteří rozumí pneumatikám a konzistentně skórují. Musíme tedy tu konzistenci získat.
Samozřejmě chceme pravidelně vyhrávat, nemyslím si však, že se to teď nějakou dobu někomu bude dařit," dodává Button.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.