Jenson Button je přesvědčený, že McLaren má lepší auto, než zatím ukazují výsledky. Díky neustále se měnícím vítězům však stále chová naději na zisk titulu.
McLaren MP4-27 podle něj ještě neukázal všechno, co v něm je, protože se zatím perou s proměnlivou výkonností letošních pneumatik Pirelli.
"Myslím, že mám silné auto, aerodynamicky je velmi dobré, akorát si myslím, že to někdy nejsme schopni prokázat. Pokud ano, pak je náš vůz velmi rychlý," vysvětluje Button před Velkou cenou Monaka.
"Když se odíváte na Lewisovu kvalifikaci [ve Španělsku] a na naši závodní rychlost v Číně a v Austrálii, zjistíte, že rychlost má, ale dostat jí z auta je někdy celkem obtížné," pokračuje pilot McLarenu, který se snaží pochopit, proč forma jednotlivých vozů tak kolísá.
"Nerozumíme tomu, proč je u pneumatik tak velký rozdíl v rychlosti mezi týmy. Pastor [Maldonado] se kvalifikoval v Bahrajnu na 17. místě, v Barceloně pak jako druhý, což se nakonec změnilo v první místo. Je těžké to pochopit.
Nemyslím si, že by Williams nasadil ve srovnání s ostatními tak obrovská vylepšení. Pochopit to, proč auto někdy funguje a někdy ne, je velmi obtížné. Můžeme toho měnit v nastavení tolik, kolik chceme, ale věci, které by měly z pohledu inženýrů fungovat, nefungují, je celkem těžké tomu porozumět."
Letos je to pro McLaren těžké, protože nefungují změny v nastavení, které by dle inženýrů měly(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Ačkoliv si Button před sezónou takové výkyvy ve výkonnosti nepřál, na druhou stranu jej to tolik neobírá o šanci bojovat o titul: "Když neustále vyhrávají jiní lidé a lídr šampionátu končí pátý, není to takový problém.
Abych byl upřímný, pouze ve třech závodech jsem dojel na bodech, přičemž v tom posledním těch bodů moc nebylo. Mám první, druhé a deváté místo, proto mám na vedení ztrátu 16 bodů, což je nic. Je úžasné, jak málo bodů letos všichni získávají.
K dispozici bylo 125 bodů a lídr jich má 61. Dokládá to, jak je letošní sezóna pomíchaná. Samozřejmě chceme podávat co nejvyrovnanější výkony, protože nakonec se to povede lidem, kteří rozumí pneumatikám a konzistentně skórují. Musíme tedy tu konzistenci získat.
Samozřejmě chceme pravidelně vyhrávat, nemyslím si však, že se to teď nějakou dobu někomu bude dařit," dodává Button.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.