Jenson Button přiznal, že je zmatený nedostatečnou rychlostí obou vozů McLarenu v posledním závodě ve Španělsku.
V kvalifikaci zajel až 11. nejrychlejší čas, zatímco jeho kolega Lewis Hamilton byl s přehledem nejrychlejší. Přestože po vyloučení startoval z posledního místa, cílem projel před Buttonem.
"Byl to těžký víkend, obzvlášť v neděli. Nejdůležitější věcí je pochopit, proč jsme o víkendu neměli žádnou rychlost při menším i větším množství paliva," popisuje starší z pilotů McLaren pro britský Daily Mail.
"I když se nám nevydaří kvalifikace, obvykle v závodě získáme slušné body. Jenže já jsem si nedokázal hlídat pneumatiky a neměl jsem žádnou rychlost. Je to něco, co nám dělá starosti.
Ano, Lewis odvedl v kvalifikaci fantastickou práci, tým rovněž, když postavil takové auto. Mohli byste říct, že Lewis v závodě odvedl opět dobrou práci, když dojel na osmém místě, s čímž by měl být spokojený, ale přesto ta rychlost chyběla," upozorňuje Button.
"Pro mě to byl horší víkend, ale i když se podíváte na závodní rychlost Lewise, tak si nemyslím, že byla taková, jakou byste očekávali," přiznává zklamání z nedělní výkonnosti obou vozů.
Jenson Button v Barceloně poprvé s novým nosem (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Mé nejrychlejší kolo bylo v závodě o 2,6 sec pomalejší než celkově nejrychlejší kolo, což je zkrátka divné, a já vůbec nerozumím tomu, proč. A netrápil jsem se pouze s jedním koncem vozu, bojoval jsem s oběma. V takové pozici jsem nikdy nebyl. Bylo to hodně extrémní.
Ale nejde jen o nás. Red Bully o víkendu odvedly lepší práci z pohledu bodů, ale přesto nebyli rychlí, když je srovnáte s Williamsem, Sauberem, Lotusem a Ferrari. Pět odlišných týmů zvítězilo v pěti různých závodech, opravdu nevíme, co se děje. A jsem si jistý, že to platí pro všechny v boxové uličce," uzavírá Button.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.