Jenson Button přiznal, že je zmatený nedostatečnou rychlostí obou vozů McLarenu v posledním závodě ve Španělsku.
V kvalifikaci zajel až 11. nejrychlejší čas, zatímco jeho kolega Lewis Hamilton byl s přehledem nejrychlejší. Přestože po vyloučení startoval z posledního místa, cílem projel před Buttonem.
"Byl to těžký víkend, obzvlášť v neděli. Nejdůležitější věcí je pochopit, proč jsme o víkendu neměli žádnou rychlost při menším i větším množství paliva," popisuje starší z pilotů McLaren pro britský Daily Mail.
"I když se nám nevydaří kvalifikace, obvykle v závodě získáme slušné body. Jenže já jsem si nedokázal hlídat pneumatiky a neměl jsem žádnou rychlost. Je to něco, co nám dělá starosti.
Ano, Lewis odvedl v kvalifikaci fantastickou práci, tým rovněž, když postavil takové auto. Mohli byste říct, že Lewis v závodě odvedl opět dobrou práci, když dojel na osmém místě, s čímž by měl být spokojený, ale přesto ta rychlost chyběla," upozorňuje Button.
"Pro mě to byl horší víkend, ale i když se podíváte na závodní rychlost Lewise, tak si nemyslím, že byla taková, jakou byste očekávali," přiznává zklamání z nedělní výkonnosti obou vozů.
Jenson Button v Barceloně poprvé s novým nosem (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Mé nejrychlejší kolo bylo v závodě o 2,6 sec pomalejší než celkově nejrychlejší kolo, což je zkrátka divné, a já vůbec nerozumím tomu, proč. A netrápil jsem se pouze s jedním koncem vozu, bojoval jsem s oběma. V takové pozici jsem nikdy nebyl. Bylo to hodně extrémní.
Ale nejde jen o nás. Red Bully o víkendu odvedly lepší práci z pohledu bodů, ale přesto nebyli rychlí, když je srovnáte s Williamsem, Sauberem, Lotusem a Ferrari. Pět odlišných týmů zvítězilo v pěti různých závodech, opravdu nevíme, co se děje. A jsem si jistý, že to platí pro všechny v boxové uličce," uzavírá Button.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.