Jenson Button je přes nejrychlejší čas nadále zmatený z výkonnosti pneumatik: v dnešních trénincích nedokázal tvrdou směs zahřát ani za slunečného počasí a vysokých teplot.
"Bylo to dobré odpoledne, ale těžké při snaze porozumět pneumatikám. Stále je úplně nechápu, ale zdá se, že vůz na měkké směsi funguje dobře. Na druhé straně tu tvrdou zkrátka nedokážu přimět k fungování. Nedokážu ji zahřát. Nevím proč, ale je to něco, co musíme do neděle vyřešit," kroutí lídr dnešního druhého tréninku.
Rozdíl mezi měkkou a tvrdou směsí je dle Buttona obrovský: "Mě to připadalo ohromné, ale ostatním... Lewis se zdál být rychlejší na tvrdé než na měkké, u mě to bylo naopak, takže to je fakt divné. Normálně to mezi námi bývá naopak, obvykle mi sedí tvrdší směs. Snad na to přijdeme."
Hamilton se pro změnu trápil s nastavením a vyvážením vozu, spokojený také není: "Stále se usmívám, ale nebyl to skvělý den. Trochu jsme se trápili s nastavením, ale vylepšení fungovala hodně dobře. Máme dobrou rychlost, obzvlášť při delších jízdách.
Bojujeme na čele, ale ve skutečnosti jsme to dnes neukázali, protože jsme měli tak trochu nekonzistentní nastavení, což znamená, že se velmi těžko přesně určuje, co je třeba změnit, aby nastavení bylo lepší. Musíme se podívat na data a přijít na to, kde máme nejvážnější potíže, potom je před zítřejším dnem opravit."
Hamilton s novým nosem, resp. jeho McLaren MP4-27 (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Stejný problém se týkal i vyvážení vozu: "Vyvážení je velmi nekonzistentní, takže je těžké vybrat, co přesně upravit pro zlepšení." Novinky si ale pochvaloval i Lewis: "Auto se ovládá lépe, než v minulém závodě. Stále se snažíme pracovat na zvládání pneumatik."
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.