BARCELONA - 2. TRÉNINK; Jenson Button s vylepšeným McLarenem MP4-27 přes počáteční problémy s nedotáčivostí zajel v Katalánsku nejrychlejší kolo - 1:23,399 min. Nejblíže mu byl Sebastian Vettel s Red Bullem, ztratil na něj 0,164 sec.
Odpoledne začalo za řádného tepla - vzduch: 29 °C, asfalt 42 °C. Dopolední časy zaostávaly o 2,5 sec za těmi, které zde týmy předváděly během předsezónních testů. Podíl na tom měla zaprášena nepogumovaná dráha, ale i nejtvrdší směs, s níž po většinu času vozy jezdily.
Bude zajímavé sledovat, jak si povede měkká směs a jak budou týmy zvládat její předpokládanou vysokou degradaci. Pirelli letos poprvé na závody přivezlo směsi s rozdílem dvou stupňů tvrdosti (měkkou a tvrdou).
Jako první po obědě vyrazily oba monoposty Toro Rosso STR7. Vergne se hned vrhnul na měřená kola, jeho první pokus měl hodnotu 1:27,146, Ricciardův po něm 1:26,622 min. Po šesti minutách ve výsledcích svítilo měřené kolo již u 11 pilotů, začalo se tedy pěkně zhurta.
Po deseti minutách se již na čele vyhříval Schumacher (1:24,859 min), za ním byli seřazeni Vettel (+ 0,141), Hamilton (+ 0,202) a Webber (+ 0,259 sec).
McLaren krom nového nosu, o kterém tvrdí, že je pouze minoritní součástí rozsáhlejšího balíku vylepšení, dopoledne nasadil také vertikální spoilery nad vstupní otvory do bočnic usměrňující proudění směrem k zadní části, na kolech se objevily také už nové integrované matice. Úprava předního křídla na Buttonově voze nefunguje, stěžuje si po svém kole na "neuvěřitelnou" nedotáčivost.
Lotus do Barcelony přivezl nové přední křídlo (foto: Lotus F1 Team)
Red Bull sice v Mugellu ohlásil, že nové díly doveze až do Barcelony, krom upraveného kanálu v zadní části vozu, kde dochází k zúžení bočnic, jsme si ale zatím nic zásadnějšího nevšimli. Tento kanál je na Vettelově voze otevřený, na Webberově uzavřený. Tým jej zkoušel již v Číně, poté jej v Bahrajnu uzavřel, je pro něj zřejmě důležitý.
V boxech HRT stále stojí Karthikeyan, s jehož vozem ráno jezdil Clos. Zaznamenal však problém s elektronikou, týmu se údajně stále nedaří zapojit kabel a stáhnout data. Tým krom upraveného zbarvení přivezl vylepšení své aerodynamiky a nové přední křídlo, jehož klapka se místo ze dvou skládá pouze z jednoho prvku.
Ricciardo se po 20 min jako jeden z prvních nasadil měkčí směs a polepšil si, do čela však šel Vettel (1:23,563 min), za něj se dostal Kobajaši (+0 651 sec).
Rozdíl mezi tvrdou a měkkou směsí pneumatik se zdá být až 1,5 sec. Měkká vydrží pouze jedno kolo, v tom druhém již je dle Jaimeho Alguersuariho o 0,5 sec pomalejší. Španěl si myslí, že Ferrari i přes balík vylepšení stále ztrácí sekundu na kolo: "Nepovažuji zde Ferrari za kandidáty na vítězství. Možná se zlepšili o tři či čtyři desetiny na kolo oproti Bahrajnu, jenže ostatní se také zlepšili."
Pohled na přední část Ferrari F2012 před začátkem tréninku (foto: Scuderia Ferrari)
Hamilton se přes chybu ve druhém sektoru dostává po půl hodině na druhou příčku za Vettela (1:23,909 min), za ním je Webber na měkké směsi (1:24,065 min).
V polovině druhého tréninku už bylo pořadí následující:1. Button 1:23,399 min2. Vettel + 0,1643. Rosberg + 0,3724. Hamilton + 0,5105. Webber + 0,6666. Schumacher + 0,681
Mercedes trénoval se dvěma různými konfiguracemi vozu, jeden z nich má jemně přepracované přední křídlo a drobné prvky navíc v zadní části bočnic. Největší změnu však představuje nové zadní zavěšení na Schumacherově monopostu.
Pátečním smolařem byl Karthikeyan, který neujel ani jedno měřené kolo (foto: HRT F1 Team)
HRT se půl hodiny před koncem podařilo lokalizovat a opravit závadu na elektroinstalaci a Karthikeyan tak mohl poprvé v pátek konečně vyrazit - nedojel však daleko, zůstal stát ve svém druhém kole v třetí táhlé pravotočivé zákrutě. Ind má zkrátka smůlu.
Webber krátce předtím zašpinil dráhu při své exkurzi mimo ní o kousek dále - v zatáčce č. 4, podobný kousek o zatáčku dříve později předvádí i Pérez.
V závěru se většina týmů v rámci přípravy soustředila na delší jízdy na tvrdých pneumatikách s větším množstvím paliva. Grosjean si stěžoval na vibrace a minutu před koncem se rozhodnul přezout na tvrdší směs, Alonso krásně krotil přetáčivé Ferrari v zatáčce č. 3 a Senna se po smyku ocitl čelem vzad v zatáčce č. 12.
Buttonův nejrychlejší čas ale už nikdo nepřekonal. Nejblíže mu krom týmového kolegy Hamiltona byli Vettel s Rosbergem, počítat bude třeba i s Lotusem, jehož duo obsadilo 5. a 6. příčku.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Celkem v pátek týmy využili 53 sad tvrdých a 25 sad měkkých pneumatik Pirelli. Nejdelší stint na tvrdé směsi čítal 17, na měkké 18 kol.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Grosjean - 321 km/hod; 2. Räikkönen - 321; 3. Pérez - 320; 4. Di Resta - 317; 5. Rosberg - 317; 6. Schumacher - 316.
Soupis všech časů: pdf
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.