Jenson Button nejspíš nebude mít klidné spaní. Ani v jednom z dnešních tréninků nedokázal najít tu správnou výkonnost a doufá, že se to zítra zlepší.
Button, momentálně figurující na druhém místě průběžného pořadí šampionátu, se v Bahrajnu trápí. Na nejlepší ztrácel v trénincích 1,5 sekundy. To samozřejmě ještě nemusí být vypovídající hodnota, sám Brit ale není s dneškem spokojen.
"Nepatřím teď mezi ty nejlepší. Slušně naopak vypadal Red Bull a Mercedes. Red Bull byl až překvapivě rychlý, uvidíme, jak to bude zítra," říká Button.
"Máme spoustu práce, kterou musíme dnes a během zítřka před kvalifikací vylepšit. Zkoušeli jsme dnes spoustu věcí, ale nic nefungovalo. Budeme tedy pracovat pozdě do noci, abychom to vyřešili."
Navíc, i když je Button pověstný tím, že umí výborně zacházet s pneumatikami, nesžil se zatím ani s jednou sadou, které do Bahrajnu Pirelli přivezlo.
"Ani jednu teď nemůžu pořádně využít," říká konsternovaný Button. "Na jedno kolo vypadal nejsilnější Mercedes, delší jízdy šly hlavně Red Bullu. Já sám nejsem spokojený s vyvážením auta a se směrem, kterým se ubíráme. Pro zítřek ale máme spoustu možných řešení."
Pohodáře Buttona po dnešku přešel úsměv. Vyřeší tým do kvalifikace vše, na co si stěžoval?(Foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Auto se chová úplně jinak, než v prvních třech závodech. Může to být buď pneumatikami, nebo jen okruhem, který nám možná nesedí.
Nastavení vyvážení jsme hodně změnili a možná jsme to přehnali. Teď to musíme vrátit do normálu. Hodně věcí musíme ještě změnit a budeme na tom hodně pracovat," dodává britský pilot.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.