Podle Jensona Buttona je jasné, že se můžeme těšit na napínavý zbytek sezony. Závod v Číně podle něj ukázal, že je na tom F1 momentálně dobře.
Po dnešní Velké ceně Číny je Jenson Button přesvědčen, že má F1 před sebou velkou sezonu. Brit dojel v Šanghaji druhý, kromě poměrně jistého prvního místa pro Rosberga se ale o všechny ostatní pozice muselo tvrdě bojovat.
"Myslím, že jsme na prvních závodech sezony dokázali, že se F1 momentálně nachází v dobré situaci, závody byly svělé. V našem sportu máme hodně talentů a to jak mezi jezdci, tak i v jednotlivých týmech.
Je to tak těsné, že v Q2 včera dělily nejrychlejších 11 jezdců pouze tři desetiny vteřiny. Když tomu tak je, tak je to opravdu skvělé. Teď jedeme do Bahrainu a máme za sebou tři z nejlepších závodů, kterých jsem se kdy účastnil. Letos to tak ale bude pokračovat," říká Jenson Button.
O vítězství v Číně, ke kterému dnes jezdec McLarenu neměl tak daleko, sní i nadále. Jenson si myslí, že kdyby zajel k poslední zastávce v boxech podle původního plánu, tak se mohl vyhnout provozu na trati a mohl na Rosberga zaútočit nebo ho alespoň dostat pod tlak.
"Na měkkých byl rychlejší než my, na středně-tvrdých jsme ale byli o hodně rychlejší my. V závodě byl ale hodně silný provoz. Mysleli jsme si, že více lidí zastaví třikrát. Problémem ale bylo, že skoro každý jel jen na dvě zastávky. Pak jsme museli všechny předjíždět. Tam jsme ztratili, ale šance na vítězství by tam byla, kdybych vyjel před Kimim a Sebastianem."
Pozdější změna strategie nebyla pro Buttona možná, když si na první zastávce nechal nasadit měkčí gumy. Další zklamání přišlo, když jezdec zjistil, jaký grip a stabilitu media poskytují. "Na jednu stranu to bylo zklamání, ale na druhou to bylo dobré, protože jsme i se třemi zastávkami mohli ukázat dobrý výkon."
Dobrý výkon předvedli také mechanici v boxech, když byl Button šokován, o kolik rychlejší zastávky v boxech v porovnání s loňskou sezonou jsou. "Jen poslední zastávka byla pomalá. Vzadu tam byl menší problém, ale to jsou závody. Všichni jsou pod tlakem a občas se stane chyba. Chceme se jich samozřejmě vyvarovat a jsem si jistý, že kluci jsou na sebe pořádně naštvaní."
Button však s výsledkem není nespokojený, v průběžném šampionátu je jen dva body za svým kolegou, Lewisem Hamiltonem, který šampionát vede. Mezi týmy má McLaren samozřejmě už určitý náskok.
"Myslím, že je skvělé, že jsem v takovém týmu, který nám dal takovou šanci. Není to ale jednoduché, ale to by ani tak být nemělo. Mercedes zde odvedl skvělou práci, stejně jako Sauber, Lotus a také Red Bull. Musí vše klapnout, což dnes neklaplo. Celkově ale není špatné, když je člověk nespokojený s druhým místem. Potřebujeme hlavně konstantnost. Vítězství jsou hezká, zůstávají v srdcích, ale konstantnost vyhrává šampionát."
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.