Jenson Button tvrdí, že ač McLaren interně prováděl během předsezónních testů určitá srovnání s konkurencí, tak dobrou formu během víkendu v Austrálii nečekali. V Malajsii čeká tuhou bitvu s Red Bully, konkurenceschopné podle něj budou také Mercedesy a Lotusy.
Brit na startu předjel svého týmového kolegu a dojel si s velkým přehledem pro své první vítězství v letošním šampionátu. Ačkoliv McLaren očekával dobrý start po bezproblémovém testování, takový náskok neočekával, což nyní potvrzuje i Button.
"Po závodě se mě lidé ptali, jestli jsme čekali, že předvedeme v Austrálii takovou rychlost. Říkal jsem jim, že jsme to nečekali. Samozřejmě jsme prováděli po zimním testování své propočty, ale nikdy si nemůžete být jisti tím, zda druhý tým nejezdí s vysokým množstvím paliva či neskrývá svou skutečnou rychlost.
Takže odjíždět po prvním závodě s tak dobrým výsledkem - McLaren získal polo-position, zajel nejrychlejší kolo a slavil vítězství - to je obrovskou úlevou pro celou organizaci," popisuje Button, který v Austrálii porazil i mistra světa Sebastiana Vettela.
Pro McLaren to bylo obrovským povzbuzením, které je bude motivovat k usilovnější práci: "Je to také neuvěřitelně motivující: víme, že máme skvělé auto, ale nebude s ním jen tak v klidu sedět.
Máme ambiciózní plán na vývoj vozu a vím, že všichni ve Wokingu tvrdě pracují na nasazení nových dílů na dráze a že všichni naši mechanici a inženýři pracují naplno, aby zajistili, že během tohoto víkendu naplno využijeme balík, který máme.
Myslím si, že všichni ví, že jsme houževnatou organizací a že zároveň dokážeme vyvíjet auto jako kterýkoliv jiný tým, ne-li lépe. Rozdíl je letos v tom, že jsme začali s vítězným balíkem, výzvou bude to udržet a vím, že se přesně na to všichni těšíme," pokračuje pilot McLarenu.
Jenson Button v Austrálii (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
A co čeká v Malajsii? "Myslím, že závod ukázal, že ve Formuli 1 je několik špičkových týmů a že v Malajsii od nich můžeme očekávat boj o vítězství. Oba jezdci Red Bullu byli v závodě velmi rychlí a podle mě můžeme čekat o víkendu silné výkony také ze strany Mercedesu a Lotusu.
My samozřejmě také nebudeme spát - a do Malajsie jedeme připraveni na těžkou bitvu," věří si Button.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.