Lewis Hamilton předpovídá těsný souboj o vítězství v zítřejší kvalifikaci před Velkou cenou Austrálie. Šance McLarenu vidí vysoko.
Hamilton byl dnes v sušším dopoledním druhým nejrychlejším pilotem hned po svém týmovém kolegovi Jensonovi Buttonovi, odpoledne za většího mokra a malého počtu kol skončil 16.
"Zdá se, že to mezi námi, Red Bullem a Mercedesem bude vyrovnané. Bude to zajímavé," řekl Hamilton. Přesné pořadí se podle něj těžko předvídá, ale McLaren by na "měl mít. Ale jako při testech nevíme, s jakým množstvím paliva jezdili ostatní."
"Zítra bude důležité vyrazit do tréninku brzy a ujet toho za sucha co nejvíce, abychom mohli pracovat na nastavení a ujistili se, že auto bude v tom správném stavu."
Hamilton pomýšlí na vítězství v zítřejší kvalifikaci, čeká ho však těžký souboj nejen s Red Bully(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Button dodal: "Red Bully budou ti nejrychlejší, ale Mercedes se zdá být také konkurenceschopný, ale těžko říct. Je to příjemný začátek sezóny, raději jste první než poslední.
Byl to pozitivní den. Moc jsme toho dnes nenajezdili, ale bylo to užitečné, protože za mokra jsme ještě neměli moc možností. S vozem jsem celkem spokojený. Ovládal se dobře, takže relativně dobrý pátek vzhledem k omezenému počtu kilometrů."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.