Lewis Hamilton předpovídá těsný souboj o vítězství v zítřejší kvalifikaci před Velkou cenou Austrálie. Šance McLarenu vidí vysoko.
Hamilton byl dnes v sušším dopoledním druhým nejrychlejším pilotem hned po svém týmovém kolegovi Jensonovi Buttonovi, odpoledne za většího mokra a malého počtu kol skončil 16.
"Zdá se, že to mezi námi, Red Bullem a Mercedesem bude vyrovnané. Bude to zajímavé," řekl Hamilton. Přesné pořadí se podle něj těžko předvídá, ale McLaren by na "měl mít. Ale jako při testech nevíme, s jakým množstvím paliva jezdili ostatní."
"Zítra bude důležité vyrazit do tréninku brzy a ujet toho za sucha co nejvíce, abychom mohli pracovat na nastavení a ujistili se, že auto bude v tom správném stavu."
Hamilton pomýšlí na vítězství v zítřejší kvalifikaci, čeká ho však těžký souboj nejen s Red Bully(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Button dodal: "Red Bully budou ti nejrychlejší, ale Mercedes se zdá být také konkurenceschopný, ale těžko říct. Je to příjemný začátek sezóny, raději jste první než poslední.
Byl to pozitivní den. Moc jsme toho dnes nenajezdili, ale bylo to užitečné, protože za mokra jsme ještě neměli moc možností. S vozem jsem celkem spokojený. Ovládal se dobře, takže relativně dobrý pátek vzhledem k omezenému počtu kilometrů."
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.