Nejrychlejší čas úvodního mokrého tréninku sezóny předvedl v Austrálii Jenson Button s McLarenem, druhý byl jeho týmový kolega Lewis Hamilton, který v závěru na osychající dráze zaostal o čtvrt sekundy.
Ze třetího nejlepšího času se radoval Michael Schumacher s Mercedesem, za ním se seřadili Fernando Alonso s Markem Webberem. Navzdory ne příliš příznivému počasí jsme byli svědky velké aktivity na dráze, což bylo potěšující.
Většinu času prostál v garáži Kimi Räikkönen, kterému v garáži mechanici měnili řízení. O vzruch se postaral Felipe Massa, který skončil mimo trať, s Ferrari F2012 se viditelně pral i jeho španělský kolega.
Na dráze se objevily s HRT objevil pouze Narain Karthikeyan, ovšem bez měřeného času, vůz pro Pedra de la Rosu mechanici nestihli včas připravit. Marussia, která překvapivě přiznala, že i letošní vůz vyvíjela opět výlučně pouze pomocí CFD (tentokrát si však své výpočty alespoň ověřili v aerodynamickém tunelu), skončila před nimi - Timo Glock byl ale o 3,1 sec pomalejší než Heikki Kovalainen s Caterhamem.
Maximální rychlostosti: 1. Räikkönen - 313 km/hod, 2. Schumacher - 312, 3. Grosjean - 312, 4. Ricciardo - 312, 5. Rosberg - 312, 6. Button - 311.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.