Podle pilota McLarenu Jensona Buttona zákaz foukání usnadnil týmům honbu za aerodynamickým přítlakem, jelikož vede k vyšší korelaci dat mezi větrným tunelem a reálnými čísly z dráhy.
Letošní změna v pravidlech, které zakazují foukání a určují pozice koncovek výfuků, všechny týmy přišly o významnou část přítlaku v zadní části. Byť se některé z nich stále snaží výfukovými plyny s vysokou energií utěsnit difuzor po stranách jako loni, kvůli delší cestě a většímu rozptyl výfukových plynů však nedosahují takové efektivity, jako minulý rok.
Podle Buttona to má ale i pozitivní efekt: tvorba konzistentního přítlaku již pro týmy není takovou alchymií: "Snaha o nalezení přítlaku je mnohem jednodušší než loni. Když něco vidíte v tunelu, dáte to na auto a to jede rychleji.
S výfukovými difuzory jste mohli v tunelu zkouše spoustu věcí. Mysleli jste si, že vám to dá sekundu, jenže pak jste to nasadili na vůz a on byl pomalejší. Velmi obtížně se s tím pracovalo. Nyní když něco v tunelu funguje, pak to ve velké míře funguje i na trati.
Máte sice méně přítlaku, ale pocit je stále hodně dobrý," pokračuje pilot McLarenu, který se nyní ve voze MP4-27 cítí mnohem lépe než před rokem, kdy se týmu při testech rozpadaly výfuky.
Jenson Button při testech nového McLarenu MP4-27 v Jerezu(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Jsem se vším mnohem spokojenější než minulý rok. Už nepobíháme kolem škrábajíce se ve vlasech a podivujíce se, co jsme udělali špatně.
Minulý rok jsme měli problém s výfuky. Také jsme měli problém s tím, že jsme nebyli moc rychlí, i když výfuky pak fungovaly. Možná to zůstalo trochu tajemstvím, ale nebyli jsme moc rychlí," řekl Button po skončení předsezónních testů.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.