Podle pilota McLarenu Jensona Buttona zákaz foukání usnadnil týmům honbu za aerodynamickým přítlakem, jelikož vede k vyšší korelaci dat mezi větrným tunelem a reálnými čísly z dráhy.
Letošní změna v pravidlech, které zakazují foukání a určují pozice koncovek výfuků, všechny týmy přišly o významnou část přítlaku v zadní části. Byť se některé z nich stále snaží výfukovými plyny s vysokou energií utěsnit difuzor po stranách jako loni, kvůli delší cestě a většímu rozptyl výfukových plynů však nedosahují takové efektivity, jako minulý rok.
Podle Buttona to má ale i pozitivní efekt: tvorba konzistentního přítlaku již pro týmy není takovou alchymií: "Snaha o nalezení přítlaku je mnohem jednodušší než loni. Když něco vidíte v tunelu, dáte to na auto a to jede rychleji.
S výfukovými difuzory jste mohli v tunelu zkouše spoustu věcí. Mysleli jste si, že vám to dá sekundu, jenže pak jste to nasadili na vůz a on byl pomalejší. Velmi obtížně se s tím pracovalo. Nyní když něco v tunelu funguje, pak to ve velké míře funguje i na trati.
Máte sice méně přítlaku, ale pocit je stále hodně dobrý," pokračuje pilot McLarenu, který se nyní ve voze MP4-27 cítí mnohem lépe než před rokem, kdy se týmu při testech rozpadaly výfuky.
Jenson Button při testech nového McLarenu MP4-27 v Jerezu(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Jsem se vším mnohem spokojenější než minulý rok. Už nepobíháme kolem škrábajíce se ve vlasech a podivujíce se, co jsme udělali špatně.
Minulý rok jsme měli problém s výfuky. Také jsme měli problém s tím, že jsme nebyli moc rychlí, i když výfuky pak fungovaly. Možná to zůstalo trochu tajemstvím, ale nebyli jsme moc rychlí," řekl Button po skončení předsezónních testů.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.