Podle pilota McLarenu Jensona Buttona zákaz foukání usnadnil týmům honbu za aerodynamickým přítlakem, jelikož vede k vyšší korelaci dat mezi větrným tunelem a reálnými čísly z dráhy.
Letošní změna v pravidlech, které zakazují foukání a určují pozice koncovek výfuků, všechny týmy přišly o významnou část přítlaku v zadní části. Byť se některé z nich stále snaží výfukovými plyny s vysokou energií utěsnit difuzor po stranách jako loni, kvůli delší cestě a většímu rozptyl výfukových plynů však nedosahují takové efektivity, jako minulý rok.
Podle Buttona to má ale i pozitivní efekt: tvorba konzistentního přítlaku již pro týmy není takovou alchymií: "Snaha o nalezení přítlaku je mnohem jednodušší než loni. Když něco vidíte v tunelu, dáte to na auto a to jede rychleji.
S výfukovými difuzory jste mohli v tunelu zkouše spoustu věcí. Mysleli jste si, že vám to dá sekundu, jenže pak jste to nasadili na vůz a on byl pomalejší. Velmi obtížně se s tím pracovalo. Nyní když něco v tunelu funguje, pak to ve velké míře funguje i na trati.
Máte sice méně přítlaku, ale pocit je stále hodně dobrý," pokračuje pilot McLarenu, který se nyní ve voze MP4-27 cítí mnohem lépe než před rokem, kdy se týmu při testech rozpadaly výfuky.
Jenson Button při testech nového McLarenu MP4-27 v Jerezu(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Jsem se vším mnohem spokojenější než minulý rok. Už nepobíháme kolem škrábajíce se ve vlasech a podivujíce se, co jsme udělali špatně.
Minulý rok jsme měli problém s výfuky. Také jsme měli problém s tím, že jsme nebyli moc rychlí, i když výfuky pak fungovaly. Možná to zůstalo trochu tajemstvím, ale nebyli jsme moc rychlí," řekl Button po skončení předsezónních testů.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.