Jenson Button tipuje, že se Ferrari ze svých problémů dostane a bude v letošní sezóně bojovat o pódia. S letošní situací v McLarenu je mnohem spokojenější.
V předsezónních testech předváděli nejlepší výkony Red Bull, McLaren a Mercedes, italský tým se zatím se svým agresivním letošním konceptem vozu F2012 trápí.
Button však pro The Guardian uvádí: "Jsem si jistý, že se Ferrari ze své tíživé situace dostanou - pokud v tíživé situaci jsou. Na začátku roku všichni zkoušíme nové věci. Někomu z nás se v tom daří a jsem si jistý, že ostatním se to nakonec povede taky.
Očividně jsou pozadu, ale věřím, že to doženou. Mají zdroje, odborné znalosti a opravdu si přejí a potřebují zažít v roce 2012 dobrou sezónu. My jsme takovou špatnou zimu měli loni. Pak jsme přijeli k prvnímu závodu a Lewis skončil druhý, takže jsme dosáhli dobrého výsledku. Zimní testování je zvláštní."
Fernando Alonso si nemyslí, že v Melbourne bude bojovat o vítězství, zisk titulu však ještě neodepisuje: "To, co se počítá, není první místo v prvním závodě, ale v listopadu, na konci šampionátu." (Více o jeho povzbuzení adresovaném zaměstnancům Ferrari si můžete přečíst zde).
Button dále věří, že McLaren, který v sobotu a v neděli v Barceloně nasadil na vůz spoustu novinek, si to bude moci s Red Bullem rozdat o titul. V pondělí trénoval na simulátoru ve Wokingu, dnes se bude věnovat práci pro jednoho ze sponzorů v Německu.
"Jsem velmi spokojený se směrem, jímž se s autem ubíráme, a s balíkem, který máme. Nepotřebujeme toho víc. Na voze už máme všechno. Jsem se vším mnohem spokojenější než minulý rok. Už nepobíháme kolem škrábajíce se ve vlasech a podivujíce se, co jsme udělali špatně.
Minulý rok jsme měli problém s výfuky. Také jsme měli problém s tím, že jsme nebyli moc rychlí, i když výfuky pak fungovaly. Možná to zůstalo trochu tajemstvím, ale nebyli jsme moc rychlí."
Red Bull o víkendu v Barceloně přestavil také rozsáhlé vylepšení svého vozu: "Je skvělé, že přivezli velký balík novinek, protože tím odvedli pozornost všech od našeho vozu. Zdá se, že mají velmi odlišný systém zadní části auta, než dříve. Ale samotný fakt, že máte odlišné části kapotáže, neznamená, že tím získáte množství času na kolo. Budou rychlí, ale nevíme, jak moc.
Sebastian Vettel je favoritem, protože je dvojnásobným šampionem. Cítím však, že to v poli bude nyní mnohem těsnější. Red Bull nebude mít takovou výhodu, jakou měli na počátku minulé sezóny," věří Button.
Jenson Button v posilovně McLarenu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Na závěr se šampion z roku 2009 zmiňuje o situaci v McLarenu: "Minulý rok byl dobrý, ale nepotřeboval jsem ho proto, abych věřil svým schopnostem. První rok s týmem je vždy náročný, obzvlášť když jste strávili tolik let v jiném.
U předchozího týmu jsem byl sedm let. Zpočátku to bylo dost těžké. Ale cítím, že jsem poskytoval dost dobré počáteční informace pro loňské auto. Jezdilo se mi v něm, jako by bylo mé vlastní a ne někoho jiného."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.