Jenson Button tipuje, že se Ferrari ze svých problémů dostane a bude v letošní sezóně bojovat o pódia. S letošní situací v McLarenu je mnohem spokojenější.
V předsezónních testech předváděli nejlepší výkony Red Bull, McLaren a Mercedes, italský tým se zatím se svým agresivním letošním konceptem vozu F2012 trápí.
Button však pro The Guardian uvádí: "Jsem si jistý, že se Ferrari ze své tíživé situace dostanou - pokud v tíživé situaci jsou. Na začátku roku všichni zkoušíme nové věci. Někomu z nás se v tom daří a jsem si jistý, že ostatním se to nakonec povede taky.
Očividně jsou pozadu, ale věřím, že to doženou. Mají zdroje, odborné znalosti a opravdu si přejí a potřebují zažít v roce 2012 dobrou sezónu. My jsme takovou špatnou zimu měli loni. Pak jsme přijeli k prvnímu závodu a Lewis skončil druhý, takže jsme dosáhli dobrého výsledku. Zimní testování je zvláštní."
Fernando Alonso si nemyslí, že v Melbourne bude bojovat o vítězství, zisk titulu však ještě neodepisuje: "To, co se počítá, není první místo v prvním závodě, ale v listopadu, na konci šampionátu." (Více o jeho povzbuzení adresovaném zaměstnancům Ferrari si můžete přečíst zde).
Button dále věří, že McLaren, který v sobotu a v neděli v Barceloně nasadil na vůz spoustu novinek, si to bude moci s Red Bullem rozdat o titul. V pondělí trénoval na simulátoru ve Wokingu, dnes se bude věnovat práci pro jednoho ze sponzorů v Německu.
"Jsem velmi spokojený se směrem, jímž se s autem ubíráme, a s balíkem, který máme. Nepotřebujeme toho víc. Na voze už máme všechno. Jsem se vším mnohem spokojenější než minulý rok. Už nepobíháme kolem škrábajíce se ve vlasech a podivujíce se, co jsme udělali špatně.
Minulý rok jsme měli problém s výfuky. Také jsme měli problém s tím, že jsme nebyli moc rychlí, i když výfuky pak fungovaly. Možná to zůstalo trochu tajemstvím, ale nebyli jsme moc rychlí."
Red Bull o víkendu v Barceloně přestavil také rozsáhlé vylepšení svého vozu: "Je skvělé, že přivezli velký balík novinek, protože tím odvedli pozornost všech od našeho vozu. Zdá se, že mají velmi odlišný systém zadní části auta, než dříve. Ale samotný fakt, že máte odlišné části kapotáže, neznamená, že tím získáte množství času na kolo. Budou rychlí, ale nevíme, jak moc.
Sebastian Vettel je favoritem, protože je dvojnásobným šampionem. Cítím však, že to v poli bude nyní mnohem těsnější. Red Bull nebude mít takovou výhodu, jakou měli na počátku minulé sezóny," věří Button.
Jenson Button v posilovně McLarenu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Na závěr se šampion z roku 2009 zmiňuje o situaci v McLarenu: "Minulý rok byl dobrý, ale nepotřeboval jsem ho proto, abych věřil svým schopnostem. První rok s týmem je vždy náročný, obzvlášť když jste strávili tolik let v jiném.
U předchozího týmu jsem byl sedm let. Zpočátku to bylo dost těžké. Ale cítím, že jsem poskytoval dost dobré počáteční informace pro loňské auto. Jezdilo se mi v něm, jako by bylo mé vlastní a ne někoho jiného."
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.