Nový balík aerodynamických úprav je podle Jensona Buttona rozhodně pokrokem. Rychlost vylepšeného McLarenu MP4-27 ho dnes povzbudila, přestože kvůli problému s hydraulikou ujel jen 44 kol.
"Fungovala velmi dobře, v těch kolech, kdy jsem s nimi jezdil. Ihned, když jsme vylepšení nasadili na vůz, choval se mnohem lépe. V určitých oblastech auto zaostávalo, ale věděli jsme, že se to zlepší, až na něj nasadíme novinky," pochvaloval si Button.
Jeho dopolední program byl narušen problémy s hydraulikou, kvůli kterým nemohl naplno předvést potenciál nového balíku: "Absolvoval jsem dvě jízdy, ale obě byly náročné, protože jsme měli potíže s hydraulikou, ale věděli jsme, že něco ujet musíme, abychom nasbírali data o novém balíku.
Pak jsme přes dvě hodiny měli před obědem pauzu. Přišli jsme o dobrou část dne, kdy byly příznivé teploty a bezvětří. Po obědě jsme zvládli několik krátkých jízd, kdy jsme hlavně srovnávali pneumatiky, a auto se chovalo dobře. Když jsme se chtěli pustit do práce na nastavení, začalo pršet. Ale rozhodně se jedná o pokrok.
Vylepšení, která jsme dnes nasadili, jsou skvělá, akorát jsme s nimi nemohli pokročit a vyladit nastavení. Snad zítra bude mít Lewis lepší den a dosáhneme s nimi pokroku, protože můžeme dosáhnout ještě vyšší výkonnosti. Pocity jsou pozitivní."
Podle Buttona nový balík úprav sice představuje pokrok, ale jestli to bude stačit na Red Bull, to si zatím netroufl tvrdit: "Dobré je, že nám dává to, co jsme očekávali. Auto se chová dobře. Zda jsme nejrychlejší či druzí nejrychlejší, to nevím. Ale cítím, že jsme udělali velký pokrok."
Button nasedá do svého monopostu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Jsem vcelku spokojený s tím, co před prvním závodem máme. Nevím, jak na tom jsme, ale cítím se dobře. Při pohledu na časy několik lidí vyčnívá s působivými výkony. Jedním z nich je Pérez, protože svůj čas zajel na měkkých, a všimli jsme si i Kamuje v minulém testu, kdy většina lidí svá nejrychlejší kola zajela na super-měkkých. Sauber odvádí dobrou práci. Je to příjemné vidět, když jsou malé týmy konkurenceschopné, ale snad nebudou příliš konkurenceschopné.
Red Bull dnes podle mě jezdil s velkým množstvím paliva. Připravili některé novinky, s nimiž dnes jezdili. Zřejmě nechtějí odhalit to, co mají v rukách, takže jezdí s hodně natankováni. Moc toho nevíme, ale proč to odhadovat? Snažme se soustředit na vlastní práci," vyzývá Button.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.