Jenson Button dnes v Barceloně ujel téměř 298 km a v 11:16 hod si připsal druhý nejrychlejší čas, který měl hodnotu 1:23,510 min. Jaký program měl pro něj McLaren připravený?
Počasí dnes bylo více než příznivé: nad katalánským okruhem svítilo slunce a teplota odpoledne dosáhla až 19,4 °C. Tým plánuje postupně nasazovat nové díly na vůz MP4-27 (v Barceloně má s sebou například nové přední i zadní křídlo), dnes jsme však na něm žádné významnější novinky nezaznamenali.
V prvních dvou dnech posledního předsezónního testu se zaměřuje na trénování zastávek v boxech se závodní posádkou, ověřování činností souvisejících se závody a časově náročnou prací na nastavení. O víkendu se hodlá zkoumat a analyzuje aerodynamický balík připravený pro první závod.
Manažer týmu Dave Redding popisuje, jak se dnes McLarenu dařilo: "Jelikož jsme minulý týden v Barceloně ujeli přes 2 000 km, tak byl dnešek spíše o kvalitě než o kvantitě. Snažili jsme se proniknout hlouběji v poznání auta, což si vyžádalo větší změny v nastavení, které bychom nemohli běžně provádět během závodních víkendů. Dosáhli jsme dobrého pokroku a s dnešními výsledky jsme spokojeni."
Jenson Button s McLarenem MP4-27 (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Zítra se za volant posadí Lewis Hamilton, který bude testovat i v neděli. V sobotu naposledy před Austrálií vyjede Jenson Button.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.