Jenson Button dnes v Barceloně ujel téměř 298 km a v 11:16 hod si připsal druhý nejrychlejší čas, který měl hodnotu 1:23,510 min. Jaký program měl pro něj McLaren připravený?
Počasí dnes bylo více než příznivé: nad katalánským okruhem svítilo slunce a teplota odpoledne dosáhla až 19,4 °C. Tým plánuje postupně nasazovat nové díly na vůz MP4-27 (v Barceloně má s sebou například nové přední i zadní křídlo), dnes jsme však na něm žádné významnější novinky nezaznamenali.
V prvních dvou dnech posledního předsezónního testu se zaměřuje na trénování zastávek v boxech se závodní posádkou, ověřování činností souvisejících se závody a časově náročnou prací na nastavení. O víkendu se hodlá zkoumat a analyzuje aerodynamický balík připravený pro první závod.
Manažer týmu Dave Redding popisuje, jak se dnes McLarenu dařilo: "Jelikož jsme minulý týden v Barceloně ujeli přes 2 000 km, tak byl dnešek spíše o kvalitě než o kvantitě. Snažili jsme se proniknout hlouběji v poznání auta, což si vyžádalo větší změny v nastavení, které bychom nemohli běžně provádět během závodních víkendů. Dosáhli jsme dobrého pokroku a s dnešními výsledky jsme spokojeni."
Jenson Button s McLarenem MP4-27 (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Zítra se za volant posadí Lewis Hamilton, který bude testovat i v neděli. V sobotu naposledy před Austrálií vyjede Jenson Button.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.