Jak je na tom McLaren v Jerezu? Jenson Button byl po dnešním dnu testování s novým McLarenem MP4-27 velmi spokojený.
Před rokem McLaren prožíval hrůzné dny, auto se po každém dni vracelo jako po výbuchu. Mechanici si přáli, aby již byl konec dne, přes noc vůz spravovali, aby se na druhý den v 11 hod dopoledne vracel ve stejně špatném stavu. A ze zlého snu se jakoby ne a ne probudit.
Button byl dnes sice až osmý nejrychlejší (viz reportáž z úvodního dne testů zde), s chováním nového vozu však byl velmi spokojený: "Nejsou s ním žádné nepříjemnosti, což je hezké. Je to docela rozdíl oproti minulému roku, takže jsem spokojený.
Stále jsme na začátku a zatím jsme dnes nepracovali na nastavení, abychom vylepšili jeho vyvážení. Nikdy nezačínáte s dokonalým vozem. Ve skutečnosti se snažíte najezdit nějaké kilometry. S autem jsem však velmi spokojený.
Je velmi odlišné. Když jsme jezdili loni, na jedno kolo se zdálo, že z něj něco vymačkáte. Pak však přišla masivní degradace. Věděli jsme, co to znamená jezdit, takže ano - hodně se to liší od minulého roku, což je opravdu dobré, protože to není jen o výfucích, kterých bychom se mohli přidržet a které by nás letos v prvním závodě mohly zrychlit o dvě sekundy."
Lewis Hamilton (vlevo) s Jensonem Buttonem před novým McLarenem MP4-27(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Pilot McLarenu připouští, že zákaz foukání měl mít na výkonnost a ovladatelnost letošních vozů větší vliv, než se domnívali: "Byl jsem překvapený.
Byl bych si býval myslel, že při brzdění budete mít větší problémy, jelikož přítlak, který produkovaly špičkové týmy v oblasti výfukových difuzorů, byl ohromný a ztratit tolik - mysleli byste si, že se budete trápit a že rozdíl mezi sešlápnutým a nesešlápnutým plynovým pedálem bude obrovský, ale není tomu tak.
Domnívám se, že vyvážíte jakoukoliv úroveň přilnavosti, což se nám povedlo. Necítím, že by to byl nějaký velký problém. Není to nic, na co označil za slabinu toho auta.
Pravidla se hodně změnila, takže si myslím, že auta budou letos mnohem vyrovnanější, obzvlášť na počátku. Jakmile se začne závodit a začnete během sezóny vylepšovat auto, pole se více rozdělí, ale na začátku roku si myslím, že hodně aut bude mezi sebou dělit jen několik desetin.
Je to skvělé, skvělé pro sport. Pro nás je to o něco složitější a náročnější," dodává Button, který bude s MP4-27 jezdit i zítra - pak formuli přenechá Hamiltonovi.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.