Vitalij Petrov, který se včera objevil při prezentaci nových pneumatik Pirelli, hodlá do týdne vyřešit svou budoucnost. Usiluje především o získání místa u Caterhamu.
Rus, kterého o místo u Lotusu připravil Romain Grosjean, je spojován s působením u Caterhamu. Mohl by také testovat pro Pirelli, pokud nesežene místo nikde jinde - a pokud italský dodavatel pneumatik sežene nějakou formuli místo obstarožní Toyoty TF109, která již neposkytuje spolehlivá data pro moderní monoposty F1.
Petrov však včera v Abú Zabí odmítl cokoliv konkretizovat: "Pokud bych něco řekl, udělala by se z toho spousta příběhů. Jen prosím ještě trochu počkejte, další týden. Chtěl bych něco říct, ale momentálně nemůžu."
Rád by zůstal ve Formuli 1: "Chtěl bych zůstat v F1, protože když ztratíte rok, pak by bylo velmi těžké se vrátit a získat nějaké místo pro sezónu 2013. Setrvat v ní je tedy důležité."
Na dotaz Autosportu, zda by se mu zamlouvalo testování pro Pirelli, které minulý rok otevřelo v Rusku velkou továrnu a chystá v březnu propagační akci v St. Petersburgu, odpověděl: "Dnes mě požádali, abych přijel a zúčastnil se této akce, abych jezdil s některými vozy, pohovořil s lidmi a pracoval pro ně. S Pirelli teď v Rusku celkem úzce spolupracujeme, možná v budoucnu uzavřeme nějaké dohody. Možná, že i když nebudu testovat pro Pirelli, možná bychom mohli spolupracovat v odlišných oblastech."
Petrov potvrdil, že jeho manažerka Oxana Kosačenková jedná v Evropě a že jeho cílem je získat místo u Caterhamu, což by mu umožnilo testovat za dva týdny v Jerezu: "Je to cíl číslo jedna, tak uvidíme."
Vitalij Petrov s Renaultem R31 v Koreji (foto: Lotus Renault GP)
Stále těžko tráví rozhodnutí Lotusu neprodloužit s ním smlouvu a připouští, že jeho kritika na adresu týmu pro ruskou televizi v tom mohla sehrát svou roli: "Myslím, že to k tomu patří. Chápu, že bych se takto neměl o týmu vyjadřovat, ale co se stalo, to se stalo a já se nepotřebuji rozčilovat kvůli tomu, co se stalo.
Máme už nový rok, je to za námi a já jsem plně připraven na novou sezonu. Je to za námi. Tým se rozhodl a já to musím přijmout, přenést se přes to a připravit se na další sezónu."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.