Vitalij Petrov, který se včera objevil při prezentaci nových pneumatik Pirelli, hodlá do týdne vyřešit svou budoucnost. Usiluje především o získání místa u Caterhamu.
Rus, kterého o místo u Lotusu připravil Romain Grosjean, je spojován s působením u Caterhamu. Mohl by také testovat pro Pirelli, pokud nesežene místo nikde jinde - a pokud italský dodavatel pneumatik sežene nějakou formuli místo obstarožní Toyoty TF109, která již neposkytuje spolehlivá data pro moderní monoposty F1.
Petrov však včera v Abú Zabí odmítl cokoliv konkretizovat: "Pokud bych něco řekl, udělala by se z toho spousta příběhů. Jen prosím ještě trochu počkejte, další týden. Chtěl bych něco říct, ale momentálně nemůžu."
Rád by zůstal ve Formuli 1: "Chtěl bych zůstat v F1, protože když ztratíte rok, pak by bylo velmi těžké se vrátit a získat nějaké místo pro sezónu 2013. Setrvat v ní je tedy důležité."
Na dotaz Autosportu, zda by se mu zamlouvalo testování pro Pirelli, které minulý rok otevřelo v Rusku velkou továrnu a chystá v březnu propagační akci v St. Petersburgu, odpověděl: "Dnes mě požádali, abych přijel a zúčastnil se této akce, abych jezdil s některými vozy, pohovořil s lidmi a pracoval pro ně. S Pirelli teď v Rusku celkem úzce spolupracujeme, možná v budoucnu uzavřeme nějaké dohody. Možná, že i když nebudu testovat pro Pirelli, možná bychom mohli spolupracovat v odlišných oblastech."
Petrov potvrdil, že jeho manažerka Oxana Kosačenková jedná v Evropě a že jeho cílem je získat místo u Caterhamu, což by mu umožnilo testovat za dva týdny v Jerezu: "Je to cíl číslo jedna, tak uvidíme."
Vitalij Petrov s Renaultem R31 v Koreji (foto: Lotus Renault GP)
Stále těžko tráví rozhodnutí Lotusu neprodloužit s ním smlouvu a připouští, že jeho kritika na adresu týmu pro ruskou televizi v tom mohla sehrát svou roli: "Myslím, že to k tomu patří. Chápu, že bych se takto neměl o týmu vyjadřovat, ale co se stalo, to se stalo a já se nepotřebuji rozčilovat kvůli tomu, co se stalo.
Máme už nový rok, je to za námi a já jsem plně připraven na novou sezonu. Je to za námi. Tým se rozhodl a já to musím přijmout, přenést se přes to a připravit se na další sezónu."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.