Vitalij Petrov, který se včera objevil při prezentaci nových pneumatik Pirelli, hodlá do týdne vyřešit svou budoucnost. Usiluje především o získání místa u Caterhamu.
Rus, kterého o místo u Lotusu připravil Romain Grosjean, je spojován s působením u Caterhamu. Mohl by také testovat pro Pirelli, pokud nesežene místo nikde jinde - a pokud italský dodavatel pneumatik sežene nějakou formuli místo obstarožní Toyoty TF109, která již neposkytuje spolehlivá data pro moderní monoposty F1.
Petrov však včera v Abú Zabí odmítl cokoliv konkretizovat: "Pokud bych něco řekl, udělala by se z toho spousta příběhů. Jen prosím ještě trochu počkejte, další týden. Chtěl bych něco říct, ale momentálně nemůžu."
Rád by zůstal ve Formuli 1: "Chtěl bych zůstat v F1, protože když ztratíte rok, pak by bylo velmi těžké se vrátit a získat nějaké místo pro sezónu 2013. Setrvat v ní je tedy důležité."
Na dotaz Autosportu, zda by se mu zamlouvalo testování pro Pirelli, které minulý rok otevřelo v Rusku velkou továrnu a chystá v březnu propagační akci v St. Petersburgu, odpověděl: "Dnes mě požádali, abych přijel a zúčastnil se této akce, abych jezdil s některými vozy, pohovořil s lidmi a pracoval pro ně. S Pirelli teď v Rusku celkem úzce spolupracujeme, možná v budoucnu uzavřeme nějaké dohody. Možná, že i když nebudu testovat pro Pirelli, možná bychom mohli spolupracovat v odlišných oblastech."
Petrov potvrdil, že jeho manažerka Oxana Kosačenková jedná v Evropě a že jeho cílem je získat místo u Caterhamu, což by mu umožnilo testovat za dva týdny v Jerezu: "Je to cíl číslo jedna, tak uvidíme."
Vitalij Petrov s Renaultem R31 v Koreji (foto: Lotus Renault GP)
Stále těžko tráví rozhodnutí Lotusu neprodloužit s ním smlouvu a připouští, že jeho kritika na adresu týmu pro ruskou televizi v tom mohla sehrát svou roli: "Myslím, že to k tomu patří. Chápu, že bych se takto neměl o týmu vyjadřovat, ale co se stalo, to se stalo a já se nepotřebuji rozčilovat kvůli tomu, co se stalo.
Máme už nový rok, je to za námi a já jsem plně připraven na novou sezonu. Je to za námi. Tým se rozhodl a já to musím přijmout, přenést se přes to a připravit se na další sezónu."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.