Vitalij Petrov, který se včera objevil při prezentaci nových pneumatik Pirelli, hodlá do týdne vyřešit svou budoucnost. Usiluje především o získání místa u Caterhamu.
Rus, kterého o místo u Lotusu připravil Romain Grosjean, je spojován s působením u Caterhamu. Mohl by také testovat pro Pirelli, pokud nesežene místo nikde jinde - a pokud italský dodavatel pneumatik sežene nějakou formuli místo obstarožní Toyoty TF109, která již neposkytuje spolehlivá data pro moderní monoposty F1.
Petrov však včera v Abú Zabí odmítl cokoliv konkretizovat: "Pokud bych něco řekl, udělala by se z toho spousta příběhů. Jen prosím ještě trochu počkejte, další týden. Chtěl bych něco říct, ale momentálně nemůžu."
Rád by zůstal ve Formuli 1: "Chtěl bych zůstat v F1, protože když ztratíte rok, pak by bylo velmi těžké se vrátit a získat nějaké místo pro sezónu 2013. Setrvat v ní je tedy důležité."
Na dotaz Autosportu, zda by se mu zamlouvalo testování pro Pirelli, které minulý rok otevřelo v Rusku velkou továrnu a chystá v březnu propagační akci v St. Petersburgu, odpověděl: "Dnes mě požádali, abych přijel a zúčastnil se této akce, abych jezdil s některými vozy, pohovořil s lidmi a pracoval pro ně. S Pirelli teď v Rusku celkem úzce spolupracujeme, možná v budoucnu uzavřeme nějaké dohody. Možná, že i když nebudu testovat pro Pirelli, možná bychom mohli spolupracovat v odlišných oblastech."
Petrov potvrdil, že jeho manažerka Oxana Kosačenková jedná v Evropě a že jeho cílem je získat místo u Caterhamu, což by mu umožnilo testovat za dva týdny v Jerezu: "Je to cíl číslo jedna, tak uvidíme."
Vitalij Petrov s Renaultem R31 v Koreji (foto: Lotus Renault GP)
Stále těžko tráví rozhodnutí Lotusu neprodloužit s ním smlouvu a připouští, že jeho kritika na adresu týmu pro ruskou televizi v tom mohla sehrát svou roli: "Myslím, že to k tomu patří. Chápu, že bych se takto neměl o týmu vyjadřovat, ale co se stalo, to se stalo a já se nepotřebuji rozčilovat kvůli tomu, co se stalo.
Máme už nový rok, je to za námi a já jsem plně připraven na novou sezonu. Je to za námi. Tým se rozhodl a já to musím přijmout, přenést se přes to a připravit se na další sezónu."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.