Technický konzultant týmu Marussia Racing, Pat Symonds, věří, že vůz z roku 2011 nebyl tak špatný, měl potenciál v některých oblastech. Jenže ho srážela slabá aerodynamika.
V prvních dvou sezonách v F1 se bývalý tým Virgin spoléhal při stavbě monopostu pouze na počítačové simulace (CFD). To se po oznámení ukončení spolupráce s Wirth Research a oznámení započetí nové kooperace s McLarenem mění, protože se vozy Marussie Racing dostanou i do aerotunelu.
Bývalý technický ředitel Reunault F1, Pat Symonds, přitom řekl, že jediné, co týmu v roce 2011 zabránilo v lepším výsledku, byla právě aerodynamika: "Myslím, že musíme přiznat, že jsme udělali několik analýz našich rivalů a také další analýzi naší pozice. Myslím, že mechanický grip auta byl mnohem lepší, než pouze na chvost pole."
"Výkon v pomalých zatáčkách byl daleko blíže normálu než tomu bylo v rychlých zatáčkách. Auto v nich reagovalo na změny směru dobře, pneumatiky využívalo také dobře a nebylo složité na ovládání. Takže si myslím, že naše výkonnost při nízkých rychlostech byla rozumná. Ale na druhou stranu výkon při vysokých rychlostech nebyl dobrý. To je ovšem samozřejmé, když se podíváte na aerodynamiku."
"Pokud se na to podíváte, tak většina výkonu je v dnešních dnech generována aerodynamikou. To je oblast, ve které jsme ztráceli a musíme se v ní zlepšit."
Pat Symonds také dodává, že má tým velmi dobrou zpětnou vazbu od jedzce číslo 1, kterým je Timo Glock. Ten ve stále ještě novém týmu zůstává i na 3. sezonu v F1: "Timo je dobrý, je velmi komunikativní a na dráze na to pořád tlačí. Je dobrým měřítkem v týmu. Jsem opravdu velmi spokojen, že u nás zůstává."
Jerome d'Ambrosio s vozem MVR-02 (foto: Marussia Virgin Racing)
"Podle mého názoru, když vyvíjíte vůz a tým a nemáte k dispozici určité měřítko, které by mohlo průběžně hodnotit vývoj, tak je to docela obtížné. Timo je velmi důležitou součástí na naší cestě vzhůru."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.