Technický konzultant týmu Marussia Racing, Pat Symonds, věří, že vůz z roku 2011 nebyl tak špatný, měl potenciál v některých oblastech. Jenže ho srážela slabá aerodynamika.
V prvních dvou sezonách v F1 se bývalý tým Virgin spoléhal při stavbě monopostu pouze na počítačové simulace (CFD). To se po oznámení ukončení spolupráce s Wirth Research a oznámení započetí nové kooperace s McLarenem mění, protože se vozy Marussie Racing dostanou i do aerotunelu.
Bývalý technický ředitel Reunault F1, Pat Symonds, přitom řekl, že jediné, co týmu v roce 2011 zabránilo v lepším výsledku, byla právě aerodynamika: "Myslím, že musíme přiznat, že jsme udělali několik analýz našich rivalů a také další analýzi naší pozice. Myslím, že mechanický grip auta byl mnohem lepší, než pouze na chvost pole."
"Výkon v pomalých zatáčkách byl daleko blíže normálu než tomu bylo v rychlých zatáčkách. Auto v nich reagovalo na změny směru dobře, pneumatiky využívalo také dobře a nebylo složité na ovládání. Takže si myslím, že naše výkonnost při nízkých rychlostech byla rozumná. Ale na druhou stranu výkon při vysokých rychlostech nebyl dobrý. To je ovšem samozřejmé, když se podíváte na aerodynamiku."
"Pokud se na to podíváte, tak většina výkonu je v dnešních dnech generována aerodynamikou. To je oblast, ve které jsme ztráceli a musíme se v ní zlepšit."
Pat Symonds také dodává, že má tým velmi dobrou zpětnou vazbu od jedzce číslo 1, kterým je Timo Glock. Ten ve stále ještě novém týmu zůstává i na 3. sezonu v F1: "Timo je dobrý, je velmi komunikativní a na dráze na to pořád tlačí. Je dobrým měřítkem v týmu. Jsem opravdu velmi spokojen, že u nás zůstává."
Jerome d'Ambrosio s vozem MVR-02 (foto: Marussia Virgin Racing)
"Podle mého názoru, když vyvíjíte vůz a tým a nemáte k dispozici určité měřítko, které by mohlo průběžně hodnotit vývoj, tak je to docela obtížné. Timo je velmi důležitou součástí na naší cestě vzhůru."
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.