Caterham potvrdil svůj záměr přestěhovat se z Hinghamu do Leafieldu nedaleko Oxfordu. Tento krok mu pomůže snadněji získávat talentované inženýry.
Tým se hodlá přestěhovat do Leafield Technical Centre, v němž sídlila stáj Arrows a později i Super Aguri. Přesun je plánován na srpen letošního roku a Caterham věří, že se díky tomu stane silnějším.
"Továrna v Hinghamu byla našim domovem od doby, kdy jsme vstoupili do F1 v září 2009, a sloužila nám velmi dobře. Poskytla nám perfektní platformu pro založení F1 týmu i našeho týmu GP2 v raných etapách našeho vývoje," uvádí šéf Caterhamu Tony Fernandes v oficiálním prohlášení.
"Jak ale tým rostl a my jsme dle plánu získali Caterham Cars a založili širší skupinu Caterham Group, začalo být jasné, že automobilku potřebujeme umístit ve stejném zařízení, v němž by sídlil i náš závodní tým, abychom měli co nejlepší šanci naplnit naše cíle jak na trati, tak i mimo ni.
Začali jsme hledat místo, které bychom si mohli přizpůsobit tak, aby vyhovovalo budoucím potřebám našeho závodění a výroby automobilů, a Leafield se rychle stal naší volbou číslo jedna."
Stěhování tedy nečeká pouze tým F1, ale i GP2. Co však bude se současnou továrnou v Hinghamu? "Továrnu v Hinghamu, kde začal náš sen, budeme rozvíjet v nový stálý domov pro Caterham Composites."
Šéf Caterhamu Tony Fernandes (foto: FIA)
"Máme v ní už špičkové technologie a výrobní zařízení, která jsou nyní zaměřená na týmy F1 a GP2. Toto místo budeme dále rozvíjet, aby splňovalo budoucí požadavky klientů Caterham Composites na všech trzích, kde bude společnost působit.
Dále budeme v Norfolku na špičkových technologiích poskytovat pracovní místa a investovat do nich. Caterham Technology and Innovation také zůstane v Norfolku, což dokládá naše dlouhodobost našich záměrů s naším prvním domovem.
Bude to samozřejmě smutné stěhování týmů F1 a GP2 z Hinghamu, ale s Norfolkem se neloučíme. Bude to představovat další kapitolu ve vývoji našeho závodního týmu i automobilky a poskytne nám to šanci k činění pokroků na dráze a v budoucnosti s Caterham Cars i na silnici," dodává Fernandes.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.