Caterham potvrdil svůj záměr přestěhovat se z Hinghamu do Leafieldu nedaleko Oxfordu. Tento krok mu pomůže snadněji získávat talentované inženýry.
Tým se hodlá přestěhovat do Leafield Technical Centre, v němž sídlila stáj Arrows a později i Super Aguri. Přesun je plánován na srpen letošního roku a Caterham věří, že se díky tomu stane silnějším.
"Továrna v Hinghamu byla našim domovem od doby, kdy jsme vstoupili do F1 v září 2009, a sloužila nám velmi dobře. Poskytla nám perfektní platformu pro založení F1 týmu i našeho týmu GP2 v raných etapách našeho vývoje," uvádí šéf Caterhamu Tony Fernandes v oficiálním prohlášení.
"Jak ale tým rostl a my jsme dle plánu získali Caterham Cars a založili širší skupinu Caterham Group, začalo být jasné, že automobilku potřebujeme umístit ve stejném zařízení, v němž by sídlil i náš závodní tým, abychom měli co nejlepší šanci naplnit naše cíle jak na trati, tak i mimo ni.
Začali jsme hledat místo, které bychom si mohli přizpůsobit tak, aby vyhovovalo budoucím potřebám našeho závodění a výroby automobilů, a Leafield se rychle stal naší volbou číslo jedna."
Stěhování tedy nečeká pouze tým F1, ale i GP2. Co však bude se současnou továrnou v Hinghamu? "Továrnu v Hinghamu, kde začal náš sen, budeme rozvíjet v nový stálý domov pro Caterham Composites."
Šéf Caterhamu Tony Fernandes (foto: FIA)
"Máme v ní už špičkové technologie a výrobní zařízení, která jsou nyní zaměřená na týmy F1 a GP2. Toto místo budeme dále rozvíjet, aby splňovalo budoucí požadavky klientů Caterham Composites na všech trzích, kde bude společnost působit.
Dále budeme v Norfolku na špičkových technologiích poskytovat pracovní místa a investovat do nich. Caterham Technology and Innovation také zůstane v Norfolku, což dokládá naše dlouhodobost našich záměrů s naším prvním domovem.
Bude to samozřejmě smutné stěhování týmů F1 a GP2 z Hinghamu, ale s Norfolkem se neloučíme. Bude to představovat další kapitolu ve vývoji našeho závodního týmu i automobilky a poskytne nám to šanci k činění pokroků na dráze a v budoucnosti s Caterham Cars i na silnici," dodává Fernandes.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.