Caterham potvrdil svůj záměr přestěhovat se z Hinghamu do Leafieldu nedaleko Oxfordu. Tento krok mu pomůže snadněji získávat talentované inženýry.
Tým se hodlá přestěhovat do Leafield Technical Centre, v němž sídlila stáj Arrows a později i Super Aguri. Přesun je plánován na srpen letošního roku a Caterham věří, že se díky tomu stane silnějším.
"Továrna v Hinghamu byla našim domovem od doby, kdy jsme vstoupili do F1 v září 2009, a sloužila nám velmi dobře. Poskytla nám perfektní platformu pro založení F1 týmu i našeho týmu GP2 v raných etapách našeho vývoje," uvádí šéf Caterhamu Tony Fernandes v oficiálním prohlášení.
"Jak ale tým rostl a my jsme dle plánu získali Caterham Cars a založili širší skupinu Caterham Group, začalo být jasné, že automobilku potřebujeme umístit ve stejném zařízení, v němž by sídlil i náš závodní tým, abychom měli co nejlepší šanci naplnit naše cíle jak na trati, tak i mimo ni.
Začali jsme hledat místo, které bychom si mohli přizpůsobit tak, aby vyhovovalo budoucím potřebám našeho závodění a výroby automobilů, a Leafield se rychle stal naší volbou číslo jedna."
Stěhování tedy nečeká pouze tým F1, ale i GP2. Co však bude se současnou továrnou v Hinghamu? "Továrnu v Hinghamu, kde začal náš sen, budeme rozvíjet v nový stálý domov pro Caterham Composites."
Šéf Caterhamu Tony Fernandes (foto: FIA)
"Máme v ní už špičkové technologie a výrobní zařízení, která jsou nyní zaměřená na týmy F1 a GP2. Toto místo budeme dále rozvíjet, aby splňovalo budoucí požadavky klientů Caterham Composites na všech trzích, kde bude společnost působit.
Dále budeme v Norfolku na špičkových technologiích poskytovat pracovní místa a investovat do nich. Caterham Technology and Innovation také zůstane v Norfolku, což dokládá naše dlouhodobost našich záměrů s naším prvním domovem.
Bude to samozřejmě smutné stěhování týmů F1 a GP2 z Hinghamu, ale s Norfolkem se neloučíme. Bude to představovat další kapitolu ve vývoji našeho závodního týmu i automobilky a poskytne nám to šanci k činění pokroků na dráze a v budoucnosti s Caterham Cars i na silnici," dodává Fernandes.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.