Vitantonio Liuzzi ještě stále nemá potvrzeno, že bude jezdit pro HRT v sezoně 2012. Ital sice neustále zdůrazňuje, že jeho smlouva s HRT je dlouhodobá, jenže dost nahlas se mluví o jeho výměně. Tým ohledně situace mlčí.
Podle vlastních slov má Ital kontrakt s HRT ještě na další dvě sezony - tedy do konce roku 2013. Dříve dokázal Liuzzi získávat body, to je za současné situace s vozem HRT nemyslitelné. "Pořád nemám nic jistého," říká Vitantonio ke svému působení v sezoně 2012.
"Největším problémem je, že tým nemá žádný rozpočet. Stále se snaží najít peníze všudemožně, aby mohli mít letos na výplatní listině dva jezdce. Momentálně jsem stále svázán s HRT. Podle smlouvy bych měl jezdit v jejich monopostu i následující dva roky. To je ale smlouva, jak to bude v realitě, je už věc jiná. Tým se nepřetržitě snaží najít sponzory, aby zajistil moje pokračování. Není pochyb o tom, že jsou se mnou a Pedrem de la Rosou spokojení."
"Zatím jsem stále plně zapojen do vývoje nového stroje. Už ale začínám rozpoznávat, že se situace může změnit každou chvíli. Smlouvy jsou v F1 bezcenné. Pokud se objeví nějaký mladý jezdec s plnou peněženkou a zaklepe na dveře týmu, pak jsem bez místa. Taková je situace," zakončil bývalý junior Red Bullu.
Vitantonio Liuzzi (foto: HRT F1 Team)
HRT jak známo koupili španělští investoři a angažovali španělského jezdce (Pedro de la Rosu). Další mladí Španělé byli s druhým místem spojování, jmenujme například Daniho Close a nebo Javiera Villu. Tým sídlící nově v Murcii může ještě teoreticky zkusit získat Jamieho Algersuariho, který je volným jezdcem. Jenže jeho šéf, Luis Pérez-Sala, v prosinci řekl, že je to velmi nepravděpodobné.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.