Vitantonio Liuzzi ještě stále nemá potvrzeno, že bude jezdit pro HRT v sezoně 2012. Ital sice neustále zdůrazňuje, že jeho smlouva s HRT je dlouhodobá, jenže dost nahlas se mluví o jeho výměně. Tým ohledně situace mlčí.
Podle vlastních slov má Ital kontrakt s HRT ještě na další dvě sezony - tedy do konce roku 2013. Dříve dokázal Liuzzi získávat body, to je za současné situace s vozem HRT nemyslitelné. "Pořád nemám nic jistého," říká Vitantonio ke svému působení v sezoně 2012.
"Největším problémem je, že tým nemá žádný rozpočet. Stále se snaží najít peníze všudemožně, aby mohli mít letos na výplatní listině dva jezdce. Momentálně jsem stále svázán s HRT. Podle smlouvy bych měl jezdit v jejich monopostu i následující dva roky. To je ale smlouva, jak to bude v realitě, je už věc jiná. Tým se nepřetržitě snaží najít sponzory, aby zajistil moje pokračování. Není pochyb o tom, že jsou se mnou a Pedrem de la Rosou spokojení."
"Zatím jsem stále plně zapojen do vývoje nového stroje. Už ale začínám rozpoznávat, že se situace může změnit každou chvíli. Smlouvy jsou v F1 bezcenné. Pokud se objeví nějaký mladý jezdec s plnou peněženkou a zaklepe na dveře týmu, pak jsem bez místa. Taková je situace," zakončil bývalý junior Red Bullu.
Vitantonio Liuzzi (foto: HRT F1 Team)
HRT jak známo koupili španělští investoři a angažovali španělského jezdce (Pedro de la Rosu). Další mladí Španělé byli s druhým místem spojování, jmenujme například Daniho Close a nebo Javiera Villu. Tým sídlící nově v Murcii může ještě teoreticky zkusit získat Jamieho Algersuariho, který je volným jezdcem. Jenže jeho šéf, Luis Pérez-Sala, v prosinci řekl, že je to velmi nepravděpodobné.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.