V továrně Caterhamu panuje čilý ruch a dobrá nálada. Přípravy nového monopostu CT-01 pokračují dle plánu, tým se s ním zúčastní již prvního předsezónního testu v Jerezu.
Technický ředitel Mike Gascoyne se již 16. prosince na Twitteru pochlubil, že nové šasi splnilo všechny povinné nárazové testy FIA a jeho homologaci již nic nebrání. Obchodní ředitel Caterhamu Richard St Clair Quentin si poté před dvěma týdny pochvaloval "úžasnou kvalitu karbonu."
Caterham dnes serveru F1news.cz exkluzivně prozradil, že při výrobě nového monopostu jde vše podle plánu a CT-01 stihnou připravit pro první předsezónní test. Dopoledne v sobotu 14. ledna, tedy více než tři týdny před prvním výjezdem na trať v Jerezu a o tři týdny dříve než minulý rok, tým již dokonce zahájil výrobu šasi s číslem 1.
Tým letos hodlá nasadit i KERS a dle Gascoyna bude představovat možná ještě větší pokrok, než loňský T128 (více zde): "Bude mnohem modernější vůz než předchozí dva, které jsme navrhli. Možná bude ještě větším krokem vpředu, než auto pro rok 2011."
Alexander Rossi s Lotusem T128 při testu nováčků v Abú Zabí(foto: Caterham F1 Team)
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.