FIA letos upraví zóny, nikoliv pravidla pro využívání DRS

Ferrari
Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 16. ledna 2012 15:45
Sdílej:

Pravidla pro využívání systému pro snížení odporu (DRS) na zadním křídle se podle Autosportu v roce 2012 měnit nebudou. FIA však upraví délku, popř. počet DRS zón.

DRS bylo zavedeno loni kvůli usnadnění předjíždění. Aktivovat ho v závodě mohl pilot, jenž za soupeřem před sebou neztrácel více než jednu sekundu. Ačkoliv byl kritizován za přílišné usnadnění předjížděcích manévrů, svou úlohu splnil - přispěl k zajímavějším závodům.

FIA nyní analyzuje nasazování DRS v loňské sezóně a hodlá sáhnout k určitým úpravám. Pravidla se nezmění, některé zóny, kde se předjíždělo stále velmi obtížně, však budou prodlouženy, zatímco jiné, kde bylo předjíždění až moc lehké, budou zkráceny.

Mezi změny bude patřit také odlišný počet DRS zón. V úvodním podniku letošního šampionátu - ve Velké ceně Austrálie by například měla přibýt druhá DRS zóna. K jejímu odstranění by naopak mělo dojít v Kanadě a ve Valencii, kde místo ní bude prodloužena první DRS zóna.

Situaci kolem DRS komentoval Nico Rosberg: "DRS je skvělá věc. Koho nakonec zajímá, proč se předjíždíme? FIA to jen musí zoptimalizovat, aby jeden pilot nepředjel až příliš mnohokrát soupeře před sebou a nebyl na konci rovinky před soupeřem o 50 m. To by pak bylo trochu hloupé."

Michael Schumacher s aktivovaným DRS během domácího závodu na Nürburgringu(foto: Mercedes GP)

"Pokud se to ale doladí, což přijde se zkušenostmi, pak možná přijdou i další nápady na to, jak to trochu vylepšit. V takovém případě to je dobrou věcí.

Je lepší, když to bude příliš obtížné, než příliš jednoduché. Pokud to je příliš náročné, pak je tam vyvíjen alespoň nějaký tlak - jako v Barceloně [minulý rok], kde to bylo mezi Lewisem [Hamiltonem] a Sebastianem [Vettelem] stále vzrušující," dodává pilot Mercedesu.

Témata:
FIA
Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.