Podle technického ředitele Caterhamu F1 (bývalý Team Lotus) Mika Gascoyna bude letošní vůz CT-01 představovat zřejmě ještě větší pokrok než loňský Lotus T128.
"Myslí si, že to bude mnohem modernější vůz než předchozí dva, které jsme navrhli. Možná bude ještě větším krokem kupředu, než auto pro rok 2011," říká Gascoyne pro SkySport.
"V roce 2010 bylo naše auto očividně velmi jednoduché, protože jsme na něj neměli dost času. Vždy jsme tvrdili, že monopost pro rok 2011 bude velkým pokrokem. Pro mě je vzrušující to, že letošní auto představuje v oblasti vytříbenosti designu možná ještě větší pokrok, než to loňské."
"Myslím, že jsme v posledním závodě [sezóny 2011] v kvalifikaci zaostali za Williamsem o čtyři desetiny. To jsme dokázali bez KERSu. A to je zřejmě ten rozdíl, který dělá KERS.
Skončili jsme za týmy středu pole. Rádi bychom tam začali, možná o něco lépe. Pokud se podíváte na minulý rok, začínali jsme za nimi se ztrátou 1,5 sec a končili jsme se ztrátou 0,4 sec. Chceme začít na jejich úrovni a [v průběhu roku] udělat stejný pokrok," dodává Gascoyne.
Heikki Kovalainen s loňským Lotusem T128 v Abú Zabí (foto: Team Caterham F1)
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.