Francouzský mistr světa v rally, Sebastian Loeb, měl v roce 2009 možnost nastoupit za Toro Rosso do VC Abú Zabí. Jak známo, nabídku nepřijal, i když předtím vůz F1 několikrát testoval.
Loeb, který nenašel od roku 2004 v šampionátu WRC přemožitele, si vůz F1 poprvé vyzkoušel v roce 2007. Tehdy si prohodil vůz s Heikki Kovalainenem, který tehdy jezdil za Renault. Fin se tehdy při akci projel s jeho Citroenem WRC. O rok později řídil Loeb Red Bull RB4 na okruhu Silverstone, jako odměnu za svůj pátý titul mistra WRC.
Sesterská stáj Red Bullu, Scuderia Toro Rosso, dokonce zvažovala, že jím nahradí nevýrazného Sébastiena Bourdaise. "Taková příležitost nepřichází každý den," řekl Loeb pro The Red Bulletin. "Během testovacích jízd jsem předvedl pár dobrých kol a nápad byl takový, že bych odjel pár Velkých cen. Neměl jsem ale žádnou specifickou motivaci."
Francouz přiznal, že i možnost závodění ve VC Abú Zabí 2009 bylo velmi blízko, přestože nevlastnil potřebnou superlicenci FIA. "Mohl jsem jet za Toro Rosso. Neměli ale vůz, který by byl schopný vyhrát. Proto jsem do toho nešel," vysvětluje Loeb důvod, proč nabídku nepřijal. "Navíc bych naskočil do závodu bez jakékoli další přípravy," dodává Loeb.
Loeb během Závodu šampionů 2010
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.