Lewis Hamilton se v dnešním rozhovoru pro italskou La Gazzetta dello sport zmiňuje o svém týmovém kolegovi Jensonovi Buttonovi, který se dokázal obklopit schopným týmem lidí, o novém McLarenu MP4-27 i o Felipem Massovi z konkurenčního Ferrari, s nímž se loni na dráze často dostával do křížku.
Hamilton o svém týmovém kolegovi říká, že do McLarenu velmi rychle zapadl a že si byl kolem sebe dokonce schopný vybudovat tým schopných inženýrů, což je pro úspěch v F1 velmi důležité: "Jenson je velmi rychlý a postavil kolem sebe velmi silný tým techniků."
Vždy jej chci porazit a nikdy nejsem spokojený, když se mi to nepodaří. Psychologicky to ale nevnímám jako problém. Je otevřený a veselý chlapík, se kterým můžete vycházet. Bylo by skvělé si to s ním v roce 2012 rozdat o titul, záleží to jen na [vozu] McLarenu," pokračuje Hamilton.
Oba piloti McLarenu dostali minulý rok nové závodní inženýry, na něž bude letos dohlížet Sam Michael. Bude velmi zajímavé sledovat vnitřní duel poté, co se v závěru loňské sezóny dostal Button na koně.
Na vývoj MP4-26 měl větší vliv než v roce 2011 na MP4-25, proto více vyhovoval jeho stylu. Ten není dramatický odlišný od stylu Hamiltonova, má však raději dobře vyvážené auto, zatímco Lewis dokáže podávat velmi dobré výkony i s přetáčivým vozem.
Mladší z obou Britů vyžaduje hodně přítlaku na předních kolech a v momentě. Ve zvládání přetáčivého vozu je neobyčejně šikovný: v momentě, kdy si ostatní na tuto vlastnost začínají stěžovat, ji Lewis při technickém rozboru ani nezmiňuje.
Hamilton agresivně brzdí do zatáčky na konci cílové rovinky v Brazílii(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
O novém McLarenu MP4-27 Hamilton říká, že "se zdá být mnohem lepší, než loňské auto," přesto si uvádí, že si je vědom, že porazit Red Bull letos nebude snadné. "Red Bull je evolucí aerodynamických konceptů představených v roce 2009. Uprostřed sezóny 2011 byl fenomenální, byl na té nejvyšší úrovni a navíc se vůbec nekazil. My když jsme naproti tomu měli stejnou spolehlivost, tak nám scházela výkonnost."
"Během zimy vždy sníte o tom, že na start nové sezóny dorazíte s vozem, který bude hned rychlý. K tomu v posledních dvou sezónách nedošlo. Chci, aby tomu tak letos bylo. Pokud začneme dobře, snadněji se udržíme na špici," pokračuje pilot McLarenu.
A na adresu Massy s odstupem času dodává: "Často jsme se setkali. Massa se obtížně předjíždí, protože nikdy nenechává ani trochu místa. Ale není to něco příliš dramatického. Nic proti němu nemám."
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.