Vitantonio Liuzzi si stěžuje na zákulisní vztahy v F1 a to, že si přes podepsanou smlouvu nemůže být ničím jistý. Přestože s HRT původně podepsal na dva roky, po změně majitelů je jeho budoucnost velmi nejistá.
V HRT se změnili majitelé a tým prochází celkovou restrukturalizací. Tým podepsal na příští rok podepsal smlouvu s Pedrem de la Rosou a druhého pilota bude hledat - a nehodlá s tím pro velký převis nabídky platících pilotů nikterak spěchat. To ale současného pilota Liuzziho překvapilo.
"Mám kontrakt na místo závodního pilota u HRT pro příští sezónu, jenže smlouva byla uzavřena s předchozím majitelem [Josém Ramónem Carabantem] a budoucnost je nyní nejistá," uvádí Ital.
Na dotaz serveru TotalRace, jaký dárek by si přál, Liuzzi odpověděl: "Ideálním dárkem by bylo rychlejší auto a upřímnější zákulisí Formule 1, které se nyní mění a stává se neprůhlednější.
Vitantonio Liuzzi v F1 debutoval v roce 2005 při Velké ceně San Marina a od té doby absolvoval již 80 závodů za týmy Red Bull, Toro Rosso, Force India a HRT.
Liuzzi (uprostřed) by ocenil více upřímnosti v zákulisí F1 (foto: HRT)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.