Jenson Button věří, že v příští sezóně bude mít nejlepší šanci na to, aby zdolal piloty Red Bullu i svého týmového kolegu a získal druhý titul mistra světa ve své kariéře.
Pilot McLarenu letos vyhrál tři závody a v celkovém bodování obsadil druhé místo za Sebastianem Vettelem. Poté, co ve druhé polovině sezóny bodově jasně předčil svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a prodloužil smlouvu s McLarenem o další tři roky, nyní věří, že je v lepší pozici než kdykoliv dříve, aby mohl znovu zaútočit.
"Nevyhráli jsme v posledních letech šampionát, ale vyhráli jsme s tímto týmem několik závodů a já cítím, že náš čas přichází. Jsme ve velmi dobré pozici a už to nemůže být lepší, takže mě vyhlídky na rok 2012 velmi vzrušují," uvádí Button dle Autosportu.
Přesto uznává, že se stále potřebuje trochu zlepšit, aby mohl Vettela sesadit z trůnu: "Strávili jsme společně dva roky. Uteklo to. Je to hrůza, že to jsou už dvě sezóny.
Mým cílem bylo přijít do McLarenu a vyhrávat závody a být s týmem, který mi vždy poskytne příležitost k zisku titulu. Cítím, že jsme se opravdu zlepšili a že s ještě další špetkou zlepšení budeme v roce 2012 moci bojovat o další vítězství."
Jenson Button v Brazílii (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Letošní sezóna podle Buttona nebyla tak dobrá jako ta, během níž získal s Brawnem titul. Za svůj nejlepší závod roku 2011 vybral Velkou cenu Japonska: "Japonsko pro mě znamená hodně, protože mě k němu v posledních osmi letech spojila spousta věcí.
Proto bylo vítězství v této velké ceně před japonskými fanoušky poté, co vše letos zažili, a na okruhu, který miluji, je tak rychlý a který měl sedět Red Bullu, velmi zvláštní," dodává Button.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.