Jenson Button věří, že v příští sezóně bude mít nejlepší šanci na to, aby zdolal piloty Red Bullu i svého týmového kolegu a získal druhý titul mistra světa ve své kariéře.
Pilot McLarenu letos vyhrál tři závody a v celkovém bodování obsadil druhé místo za Sebastianem Vettelem. Poté, co ve druhé polovině sezóny bodově jasně předčil svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a prodloužil smlouvu s McLarenem o další tři roky, nyní věří, že je v lepší pozici než kdykoliv dříve, aby mohl znovu zaútočit.
"Nevyhráli jsme v posledních letech šampionát, ale vyhráli jsme s tímto týmem několik závodů a já cítím, že náš čas přichází. Jsme ve velmi dobré pozici a už to nemůže být lepší, takže mě vyhlídky na rok 2012 velmi vzrušují," uvádí Button dle Autosportu.
Přesto uznává, že se stále potřebuje trochu zlepšit, aby mohl Vettela sesadit z trůnu: "Strávili jsme společně dva roky. Uteklo to. Je to hrůza, že to jsou už dvě sezóny.
Mým cílem bylo přijít do McLarenu a vyhrávat závody a být s týmem, který mi vždy poskytne příležitost k zisku titulu. Cítím, že jsme se opravdu zlepšili a že s ještě další špetkou zlepšení budeme v roce 2012 moci bojovat o další vítězství."
Jenson Button v Brazílii (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Letošní sezóna podle Buttona nebyla tak dobrá jako ta, během níž získal s Brawnem titul. Za svůj nejlepší závod roku 2011 vybral Velkou cenu Japonska: "Japonsko pro mě znamená hodně, protože mě k němu v posledních osmi letech spojila spousta věcí.
Proto bylo vítězství v této velké ceně před japonskými fanoušky poté, co vše letos zažili, a na okruhu, který miluji, je tak rychlý a který měl sedět Red Bullu, velmi zvláštní," dodává Button.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.