Za změnou ve výkonnosti pilotů McLarenu podle Jensona Buttona stojí spíše jeho zlepšení než pokles formy Lewise Hamiltona.
Hamilton letos získal poprvé ve své kariéře ve Formuli 1 méně bodů než jeho týmový kolega - 227, Button skončil za Vettelem druhý s 270 body. Loni přitom Lewis svého nového kolegu, který přestoupil z Brawnu GP, porazil o 26 bodů.
Ačkoliv za svou výkonnost letos sklízel spoustu kritiky, podle Jensona k rozdílu přispělo jeho vlastní zlepšení: "Osobně jsem se v týmu cítil po nalezení správného směru pro vývoj vozu stále líp a jistěji."
"Cítím, že jsem jezdil lépe, a samozřejmě nemohu mluvit za Lewise. Měl několik hodně těžkých závodů, ale některé rovněž odjel skvěle. V Abú Zabí byl nedostižitelný. Je stále rychlý," zastává se Button Hamiltona.
McLaren s Jensonem na podzim podepsal novou tříletou smlouvu. Ačkoliv předtím tvrdil, že o dlouholetý kontrakt nemá zájem, nakonec se dohodou cítil být poctěn: "Je to něco, co chtěl McLaren. Nechci si vymýšlet, ale tým měl zájem o zachování kontinuity. Mě by nevadilo podepisovat vždy jen na rok a po roce smlouvu prodlužovat. Myslím, že je ale dobré být v takové pozici, je to vzrušující."
Dlouhodobý kontrakt je také dobrý v tom, že víte, že vás tým bude podporovat a pomáhat vám růst jako pilotovi, a vy musíte společně pracovat na tom, aby vůz postavil kolem vás."
Lewis (vlevo) s Jensonem na Hungaroringu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"V týmu jsou dva kluci. Obvykle to byl Lewisův tým, což je pochopitelné: je mistrem světa a pro McLaren toho dokázal hodně, to všichni milují. Letos jsem však cítil, že jsem byl více zapojen do vývoje vozu než předtím, a to je pro mě opravdu důležité. Oba jsme se na něm hodně podíleli a opravdu jsme jej posunuli kupředu.
Potřebujete kontinuitu - když si tým myslí, že koncem roku můžete odejít, tak to nefunguje. Takhle to pro mě funguje dobře a jsem rád, že jsem v této pozici," vysvětluje svůj pohled Button.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.