Martin Whitmarsh si myslí, že Lewis Hamilton podcenil Jensona Buttona, když se v roce 2010 připojil k týmu McLaren.
Buttonova třetí pozice z Abu Dhabi potvrdila, že lepším jezdcem McLarenu v této sezoně bude právě Jenson. Je to poprvé od vstupu do F1, kdy byl Lewis poražen svým týmovým kolegou. Lewis nedávno nesouhlasil s Whitmarshem, který řekl, že Jensonův letošní úspěch byl také ovlivněn slabší formou Lewise. Teď byl šéf McLarenu dotázán, zda si myslí, že Lewis Jensona podcenil, když se k týmu v roce 2010 připojil.
"Pravděpodobně. Ano, asi ano," odpověděl a pokračoval: "Buďme otevření. Lewis zatím ve své dosavadní kariéře zničil každého kolegu, který mu přišel do cesty. Vlastně zničil i Fernanda Alonsa, i když on už měl dva tituly a Lewis byl pouze nováčkem. Zničil i Nico Rosberga v závodech motokár a kohokoliv jiného na cestě do F1."
Když Button oznámil přechod do McLarenu, tak si spousta lidí myslela, že je to chyba, protože McLaren je tým Hamiltona. Podle Whitmarshe asi mistr světa z roku 2008 očekával, že mistra světa z roku 2009 ve stejném autě porazí. Jenže tým je nechal, aby závodili a Jenson s Lewisem drží krok.
"Jensonem byl na začátku odzbrojen. Asi si myslel, že je to v pohodě chlapík, ale že ho porazí. Pravděpodobně byl pak překvapen. Nadruhou stranu i Jenson chtěl porazit svého kolegu, ale nikdy by to neudělal nějakým podlým způsobem. Pro oba jezdce platí, že neexistuje žádná politika, oba mají stejnou podporu a oba mohou volně závodit."
"Pochopitelně, když vstupujete do týmu a víte, že já jsem znal Lewise 11 let, tak se můžete ptát, jestli s Vámi bude zacházeno rovně. Ale všechny debaty ohledně toho, kdo je v McLarenu jednička, jsou pouze debaty vyvolané médii. McLaren byl vždy tým, který nechával své jezdce závodit. To je náš týmový duch a tak to také zůstane."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.