Jenson Button v letošní sezóně předčí svého týmového kolegu Lewise Hamiltona. Ztrácí pouze v kvalifikacích, ale s tím si sympatický Angličan těžkou hlavu vůbec nedělá.
Co s tím může udělat? "Asi nastavit vůz více pro kvalifikaci než pro závod," odpovídá stručně Button, který je mistrem v činění správných kompromisů.
Ví dobře, jaký vliv má zákaz dotankovávání, DRS i degradace pneumatik Pirelli na vývoj závodů. Jeho ego dokáže v pohodě zvládnout to, že s Hamiltonem v letošní sezóně v kvalifikacích prohrává už 4:12, nehledě na to, že on sám ji naposledy vyhrál před dvěma lety v Monaku.
Poukazuje to na Jensonův silný charakter. Nemusí nikomu nic dokazovat. Na nic se nevymlouvá, jako někteří jiní piloti, kteří hledají chybu všude možně, jen aby nemuseli přiznat svou slabinu. Bez problémů uznává, že v kvalifikacích v posledních dvou sezónách na svého týmového kolegu ztrácí. Na druhou stranu je vůči němu fér uvést, že se tento rozdíl neustále snižuje.
"Letos byl několikrát vůz nad hmotnostním limitem, takže jsem byl o několik kilo těžší, což způsobuje rozdíl v časech. Ve dvou závodech jsem 100% ztratil kvůli tomu, že jsem měl o dvě či tři kila navíc, což ve výsledném čase dělá desetinu sekundy. Ale to už jsme vyřešili," vysvětluje Button.
Jenson si ze ztráty v kvalifikacích příliš těžkou hlavu nedělá(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Kromě toho jsem s kvalifikacemi celkem spokojený. Byly časy, kdy jsem nebyl příliš spokojený s autem, to však bylo spíše na počátku roku. V pozdější fázi sezóny jsem byl spokojený s vyvážením v kvalifikaci a cítím, že z něj nyní dostávám maximum.
Lewis je v kvalifikacích velmi rychlý. Vždy byl a vždy bude. Ale mnohem důležitější je to, jak si vedete odpoledne v neděli, spíše než v sobotu," dodává Button.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.