Jenson Button v letošní sezóně předčí svého týmového kolegu Lewise Hamiltona. Ztrácí pouze v kvalifikacích, ale s tím si sympatický Angličan těžkou hlavu vůbec nedělá.
Co s tím může udělat? "Asi nastavit vůz více pro kvalifikaci než pro závod," odpovídá stručně Button, který je mistrem v činění správných kompromisů.
Ví dobře, jaký vliv má zákaz dotankovávání, DRS i degradace pneumatik Pirelli na vývoj závodů. Jeho ego dokáže v pohodě zvládnout to, že s Hamiltonem v letošní sezóně v kvalifikacích prohrává už 4:12, nehledě na to, že on sám ji naposledy vyhrál před dvěma lety v Monaku.
Poukazuje to na Jensonův silný charakter. Nemusí nikomu nic dokazovat. Na nic se nevymlouvá, jako někteří jiní piloti, kteří hledají chybu všude možně, jen aby nemuseli přiznat svou slabinu. Bez problémů uznává, že v kvalifikacích v posledních dvou sezónách na svého týmového kolegu ztrácí. Na druhou stranu je vůči němu fér uvést, že se tento rozdíl neustále snižuje.
"Letos byl několikrát vůz nad hmotnostním limitem, takže jsem byl o několik kilo těžší, což způsobuje rozdíl v časech. Ve dvou závodech jsem 100% ztratil kvůli tomu, že jsem měl o dvě či tři kila navíc, což ve výsledném čase dělá desetinu sekundy. Ale to už jsme vyřešili," vysvětluje Button.
Jenson si ze ztráty v kvalifikacích příliš těžkou hlavu nedělá(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Kromě toho jsem s kvalifikacemi celkem spokojený. Byly časy, kdy jsem nebyl příliš spokojený s autem, to však bylo spíše na počátku roku. V pozdější fázi sezóny jsem byl spokojený s vyvážením v kvalifikaci a cítím, že z něj nyní dostávám maximum.
Lewis je v kvalifikacích velmi rychlý. Vždy byl a vždy bude. Ale mnohem důležitější je to, jak si vedete odpoledne v neděli, spíše než v sobotu," dodává Button.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.