Vítěz posledního závodu v Suzuce Jenson Button věří, že jeho tým McLaren už Red Bull předčí i na rychlejších tratích.
"Myslím, že naše celková rychlost bez ohledu na strategie a péči o pneumatiky byla na rychlých okruzích dost dobré. Naše auto na nich podle mě funguje dobře, což je příjemné zjištění, protože to bylo ve srovnání s Red Bullem naší slabinou," řekl dnes Button na tiskové konferenci v Koreji.
"Na rychlejších okruzích jsme na ně vždy zírali a říkali jsme si: 'Jak jen to k čertu dělají?' Pak jsme odjeli do Spa, kde jsme byli velmi konkurenceschopní. Totéž se zopakovalo v Suzuce. Naše auto fungovalo velmi dobře a v prvním sektoru kola jsme poprvé za tři roky byli dokonce rychlejší než Red Bully. Takže si myslím, že naše auto je na rychlejších okruzích obecně konkurenceschopné," pokračoval.
Letos Button podává čím dál lepší výkony, ale odmítá, že by mu v tom do karet hráli zejména nové pneumatiky, přestože je vůči nim považován obecně za šetrnějšího než Lewis Hamilton.
"Nevím. Myslím, že i kdybychom letos jezdili s loňskými pneumatikami, byl bych také dost spokojený, protože na rychlých okruzích s nimi stejně máte dost práce. Nevím, možná mému stylu ani více nesvědčí, těžko to zjistit. Ale na některých okruzích jsem se letos s opotřebením opravdu trápil, ne vždy se mi v tom tedy dařilo," vysvětlil Button.
Jenson Button v Suzuce (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
S pneumatikami to v Koreji podle něj bude náročné: "Bude to těžké. Už na měkkých to je při delších jízdách náročnější, takže na super-měkkých to bude zajímavé. Budete zde moci sledovat mnoho zastávek. Stavět můžeme maximálně pětkrát, vícekrát to nejde, ale myslím si, že možná je [pneumatiky v závodě] využijeme všechny."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.