Vítěz posledního závodu v Suzuce Jenson Button věří, že jeho tým McLaren už Red Bull předčí i na rychlejších tratích.
"Myslím, že naše celková rychlost bez ohledu na strategie a péči o pneumatiky byla na rychlých okruzích dost dobré. Naše auto na nich podle mě funguje dobře, což je příjemné zjištění, protože to bylo ve srovnání s Red Bullem naší slabinou," řekl dnes Button na tiskové konferenci v Koreji.
"Na rychlejších okruzích jsme na ně vždy zírali a říkali jsme si: 'Jak jen to k čertu dělají?' Pak jsme odjeli do Spa, kde jsme byli velmi konkurenceschopní. Totéž se zopakovalo v Suzuce. Naše auto fungovalo velmi dobře a v prvním sektoru kola jsme poprvé za tři roky byli dokonce rychlejší než Red Bully. Takže si myslím, že naše auto je na rychlejších okruzích obecně konkurenceschopné," pokračoval.
Letos Button podává čím dál lepší výkony, ale odmítá, že by mu v tom do karet hráli zejména nové pneumatiky, přestože je vůči nim považován obecně za šetrnějšího než Lewis Hamilton.
"Nevím. Myslím, že i kdybychom letos jezdili s loňskými pneumatikami, byl bych také dost spokojený, protože na rychlých okruzích s nimi stejně máte dost práce. Nevím, možná mému stylu ani více nesvědčí, těžko to zjistit. Ale na některých okruzích jsem se letos s opotřebením opravdu trápil, ne vždy se mi v tom tedy dařilo," vysvětlil Button.
Jenson Button v Suzuce (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
S pneumatikami to v Koreji podle něj bude náročné: "Bude to těžké. Už na měkkých to je při delších jízdách náročnější, takže na super-měkkých to bude zajímavé. Budete zde moci sledovat mnoho zastávek. Stavět můžeme maximálně pětkrát, vícekrát to nejde, ale myslím si, že možná je [pneumatiky v závodě] využijeme všechny."
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.