Sebastian Vettel včera po startu vytlačil Jensona Buttona na trávu, což podle Brita nebylo fér. Novináři to na tiskové konferenci po Velké ceně Japonska samozřejmě nemohli opomenout. Jak tuto situaci popsal v uvolněné atmosféře nyní již dvojnásobný mistr světa, Sebastian Vettel?
Sebastian Vettel: Právě jsme se o tom bavili. [Button] vyjádřil své pocity. Původně jsem si nebyl jistý, kde je, opravdu jsem ho neviděl. Viděl jsem Lewise a myslel jsem si, že jsem odstartoval dobře a směřoval jsem vpravo, přičemž jsem ho sledoval.
Když jsem ho [Buttona] spatřil, uvědomil jsem si, že jsem už asi příliš vpravo a v tom ubral. Samozřejmě to nebyl záměr jakkoliv ho ohrozit, ale myslím si, že můžeme jezdit s dvěma koly po trávě, viď, Fernando?
Jenson Button: Myslíš si, že jsem byl Fernando?
SV: Ne, ne, řekl jsem, že můžeme závodit s dvěma koly na trávě, pak jsem řekl Fernando. Samozřejmě jsem ho nechtěl ohrozit, jak jsem řekl, ale myslím si, že musíme spolu tvrdě závodit a myslel jsem si, že to je škoda...
Nakonec jsem se domníval, že se znovu sjedeme dohromady a možná svedeme další bitvu. Na chvíli jsem si myslel, že vítězství snad bude na dosah, jak to vypadalo v posledním stintu, ale ano, bylo to těsné. Byla by legrace, kdyby to pokračovalo ještě pět či deset kol.
JB: Asi bych se v dalších pěti kolech trápil.
SV: Právě proto!
Start Velké ceny Japonska, Button oběma koly na trávě (foto: Pirelli)
Fernando, Seb je nyní nejmladší dvojnásobným mistrem světa, přišel jsi o ten titul. Co to pro tebe teď znamená?
Fernando Alonso: Opravdu nic zvláštního. Myslím, že se teď uvidí, kdo bude trojnásobným mistrem světa!
JB: Cítím se zde nadbytečný, není mi to příjemné.
SV: Všiml sis, že Michael je nejmladším sedminásobným mistrem světa vůbec?
JB: Opravdu? Wau. Fakt? To mě překvapuje. Je také nejstarším pilotem v F1.
SV: Ne. Ne. Není.
Sebastian Vettel po dalším dotazu uváděl, že svůj přístup k závodění ve zbytku sezóny nezmění, přestože již po zisku titulu nebude pociťovat ten obrovský tlak. Vedle něj sedící Button na to reagoval:
JB: Doufám, že ty závody budou úplně stejné.
SV: Takže vždy odstavíš auto hned po projetí cílem?
JB: Jo. A možná příště neuberu, když budeš po startu jezdit ze strany na stranu.
SV: To znamená, že budu startovat z prvního místa, tak to je dobré.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.