Jak hodnotí výkonnost McLarenu po pátečních trénincích druhý muž šampionátu Jenson Button? Jak si vedou ve srovnání s ostatními soupeři?
"Je to jenom pátek, ale auto se zde chová dobře. Jsem s dneškem dost spokojený, ale musíme se o hodně zlepšit, abychom s Red Bully mohli opravdu bojovat. Existuje několik oblastí, v nichž jsme stále trochu slabí. Musíme vylepšit vyvážení, což se nám snad podaří přes noc do zítřejšího rána." říká Button.
"Nevíme, [jak na tom skutečně jsme]. Myslím tím, že jsou extrémně rychlí, ale na druhou stranu si nemyslím, že bychom byli tak pomalí. Nikdy nevíte, co dělají s objemem paliva ostatní. Ferrari zřejmě jezdí s větším množství, než to obvykle dělávají, protože závod v Singapuru byl pro ně šokující," pokračuje pilot McLarenu.
"Nevíme, s jakým množství paliva ostatní jezdí, takže musíme pokračovat ve své vlastní práci. Učinili jsme velký pokrok, ale existují oblasti, kde se podle mě můžeme zlepšit," dodává jediný pilot, který má matematickou šanci na to, aby Vettelovi zabránil v zisku titulu.
Jenson Button v garáži McLarenu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jeho kolega Lewis Hamilton si však z dnešních časů nic nedělá: "Když se podívám na časy, tak si myslím, že Red Bull měl při delších jízdách typicky menší množstvím paliva než my, tak tomu bylo letos již mnohokrát, kdy jsme jim pak byli v závodech blíže. Myslím si, že naše rychlost při delších jízdách vypadá dobře, obzvlášť v Jensonově případě. Myslím si, že máme velmi dobrou šanci vzhledem k tomu, že jsme velmi konkurenceschopní.
I naše rychlost na jedno kolo vypadá velmi dobře. Vlastně si myslím, že největší výzvou během závodu bude péče o pneumatiky, protože degradace by mohla být pro týmy představovat menší problém."
Svou návštěvu komisařů odpoledne komentoval slovy: "Po druhém tréninků komisaři zkoumali má data poté, co Liuzzi odstavil svůj vůz na výjezdu ze zatáčky č. 14, sektor jsem ale zajel pomaleji a nepoužíval jsem ani DRS či KERS, takže by to mělo být OK."
Lewis Hamilton si výkony svého vozu pochvaloval, McLaren přivezl novou verzi zadního křídla (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.