Jak hodnotí výkonnost McLarenu po pátečních trénincích druhý muž šampionátu Jenson Button? Jak si vedou ve srovnání s ostatními soupeři?
"Je to jenom pátek, ale auto se zde chová dobře. Jsem s dneškem dost spokojený, ale musíme se o hodně zlepšit, abychom s Red Bully mohli opravdu bojovat. Existuje několik oblastí, v nichž jsme stále trochu slabí. Musíme vylepšit vyvážení, což se nám snad podaří přes noc do zítřejšího rána." říká Button.
"Nevíme, [jak na tom skutečně jsme]. Myslím tím, že jsou extrémně rychlí, ale na druhou stranu si nemyslím, že bychom byli tak pomalí. Nikdy nevíte, co dělají s objemem paliva ostatní. Ferrari zřejmě jezdí s větším množství, než to obvykle dělávají, protože závod v Singapuru byl pro ně šokující," pokračuje pilot McLarenu.
"Nevíme, s jakým množství paliva ostatní jezdí, takže musíme pokračovat ve své vlastní práci. Učinili jsme velký pokrok, ale existují oblasti, kde se podle mě můžeme zlepšit," dodává jediný pilot, který má matematickou šanci na to, aby Vettelovi zabránil v zisku titulu.
Jenson Button v garáži McLarenu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jeho kolega Lewis Hamilton si však z dnešních časů nic nedělá: "Když se podívám na časy, tak si myslím, že Red Bull měl při delších jízdách typicky menší množstvím paliva než my, tak tomu bylo letos již mnohokrát, kdy jsme jim pak byli v závodech blíže. Myslím si, že naše rychlost při delších jízdách vypadá dobře, obzvlášť v Jensonově případě. Myslím si, že máme velmi dobrou šanci vzhledem k tomu, že jsme velmi konkurenceschopní.
I naše rychlost na jedno kolo vypadá velmi dobře. Vlastně si myslím, že největší výzvou během závodu bude péče o pneumatiky, protože degradace by mohla být pro týmy představovat menší problém."
Svou návštěvu komisařů odpoledne komentoval slovy: "Po druhém tréninků komisaři zkoumali má data poté, co Liuzzi odstavil svůj vůz na výjezdu ze zatáčky č. 14, sektor jsem ale zajel pomaleji a nepoužíval jsem ani DRS či KERS, takže by to mělo být OK."
Lewis Hamilton si výkony svého vozu pochvaloval, McLaren přivezl novou verzi zadního křídla (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.