Jenson Button přiznává, že se svým týmem letos udělali příliš mnoho chyb na to, aby mohli s Red Bullem bojovat o titul. Monopost McLarenu byl většinou velmi konkurenceschopný.
"Seb má pro sebe k dispozici skvělé auto a odvádí s ním perfektní práci. Když je někdo v takové formě, auto funguje jako jemu a tým nedělá chyby, je velmi těžké ho porazit, když vám jedna z těchto věcí chybí," říká v Singapuru Button.
"My jsme udělali letos příliš mnoho chyb a nepodařilo se nám vše během závodního víkendu dát správně dohromady, i když jsme potřebnou výkonnost měli. Je to tedy něco, na čem musíme pracovat, a na čem také pracujeme.
Pokud se podíváte na několik posledních závodů, pokud by vše klaplo, pak jsme opravdu měli šanci bojovat se Sebem o vítězství. Ale neodvedli jsme dostatečně dobrou práci. On ji odvádí letos velmi dobře a jsem si jistý, že bude hrdým mistrem světa, k čemuž dojde během několika příštích závodů, tím jsem si jistý," pokračuje pilot McLarenu.
Věří, že Red Bull letos těžil ze svých rozsáhlých zdrojů, díky kterým se udržel na špici - na rozdíl od týmu Brawn GP, u nějž Button kdysi působil: "Mají zdroje, které jsme my nikdy neměli. Ve skutečnosti jsme nebyli schopni vyvíjet auto v roce, kdy jsem vyhrál šampionát. Proto jsme nemohli být konzistentní."
"U Red Bullu mají zdroje na vývoj vozu. A jejich spolehlivost je letos úžasná. První závod, kdy v této sezóně neskórovali, bylo tehdy, když Mark boural, takže v několika závodech byli letos nedotknutelní, ostatní se jim v tak dobře odváděné práci nemohli vyrovnat."
Souboj Hamiltona s Buttonem ve Velké ceně Číny (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jenson také prozradil, že se jeho tým soustředí na vylepšení startů poté, co během minulého závodu v Monze přišel na roštu o několik pozic: "Má spojka byla na startu znečistěná. Měl jsem na ní olej, proto jsem také špatně odstartoval. Stalo se to letos poprvé, proto jsem přišel o tolik míst.
Naše starty jsou podle mě obecně v pořádku, celkem srovnatelné s Red Bullem, ale rozhodně za Ferrari. Není tady tolik místa pro předjetí do první zatáčky, což je dobré. Na okruzích, kde je před ní dlouhá rovinka, je pro nás velmi těžké udržet Ferrari za námi. V sobotu se tak snažíte, a pak vás do první zatáčky předjedou. Je to důležitá oblast a něco, co se vždy snažíme vylepšit," zakončuje Button.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.