Jenson Button přiznává, že se svým týmem letos udělali příliš mnoho chyb na to, aby mohli s Red Bullem bojovat o titul. Monopost McLarenu byl většinou velmi konkurenceschopný.
"Seb má pro sebe k dispozici skvělé auto a odvádí s ním perfektní práci. Když je někdo v takové formě, auto funguje jako jemu a tým nedělá chyby, je velmi těžké ho porazit, když vám jedna z těchto věcí chybí," říká v Singapuru Button.
"My jsme udělali letos příliš mnoho chyb a nepodařilo se nám vše během závodního víkendu dát správně dohromady, i když jsme potřebnou výkonnost měli. Je to tedy něco, na čem musíme pracovat, a na čem také pracujeme.
Pokud se podíváte na několik posledních závodů, pokud by vše klaplo, pak jsme opravdu měli šanci bojovat se Sebem o vítězství. Ale neodvedli jsme dostatečně dobrou práci. On ji odvádí letos velmi dobře a jsem si jistý, že bude hrdým mistrem světa, k čemuž dojde během několika příštích závodů, tím jsem si jistý," pokračuje pilot McLarenu.
Věří, že Red Bull letos těžil ze svých rozsáhlých zdrojů, díky kterým se udržel na špici - na rozdíl od týmu Brawn GP, u nějž Button kdysi působil: "Mají zdroje, které jsme my nikdy neměli. Ve skutečnosti jsme nebyli schopni vyvíjet auto v roce, kdy jsem vyhrál šampionát. Proto jsme nemohli být konzistentní."
"U Red Bullu mají zdroje na vývoj vozu. A jejich spolehlivost je letos úžasná. První závod, kdy v této sezóně neskórovali, bylo tehdy, když Mark boural, takže v několika závodech byli letos nedotknutelní, ostatní se jim v tak dobře odváděné práci nemohli vyrovnat."
Souboj Hamiltona s Buttonem ve Velké ceně Číny (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jenson také prozradil, že se jeho tým soustředí na vylepšení startů poté, co během minulého závodu v Monze přišel na roštu o několik pozic: "Má spojka byla na startu znečistěná. Měl jsem na ní olej, proto jsem také špatně odstartoval. Stalo se to letos poprvé, proto jsem přišel o tolik míst.
Naše starty jsou podle mě obecně v pořádku, celkem srovnatelné s Red Bullem, ale rozhodně za Ferrari. Není tady tolik místa pro předjetí do první zatáčky, což je dobré. Na okruzích, kde je před ní dlouhá rovinka, je pro nás velmi těžké udržet Ferrari za námi. V sobotu se tak snažíte, a pak vás do první zatáčky předjedou. Je to důležitá oblast a něco, co se vždy snažíme vylepšit," zakončuje Button.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.