Jenson Button přiznává, že se svým týmem letos udělali příliš mnoho chyb na to, aby mohli s Red Bullem bojovat o titul. Monopost McLarenu byl většinou velmi konkurenceschopný.
"Seb má pro sebe k dispozici skvělé auto a odvádí s ním perfektní práci. Když je někdo v takové formě, auto funguje jako jemu a tým nedělá chyby, je velmi těžké ho porazit, když vám jedna z těchto věcí chybí," říká v Singapuru Button.
"My jsme udělali letos příliš mnoho chyb a nepodařilo se nám vše během závodního víkendu dát správně dohromady, i když jsme potřebnou výkonnost měli. Je to tedy něco, na čem musíme pracovat, a na čem také pracujeme.
Pokud se podíváte na několik posledních závodů, pokud by vše klaplo, pak jsme opravdu měli šanci bojovat se Sebem o vítězství. Ale neodvedli jsme dostatečně dobrou práci. On ji odvádí letos velmi dobře a jsem si jistý, že bude hrdým mistrem světa, k čemuž dojde během několika příštích závodů, tím jsem si jistý," pokračuje pilot McLarenu.
Věří, že Red Bull letos těžil ze svých rozsáhlých zdrojů, díky kterým se udržel na špici - na rozdíl od týmu Brawn GP, u nějž Button kdysi působil: "Mají zdroje, které jsme my nikdy neměli. Ve skutečnosti jsme nebyli schopni vyvíjet auto v roce, kdy jsem vyhrál šampionát. Proto jsme nemohli být konzistentní."
"U Red Bullu mají zdroje na vývoj vozu. A jejich spolehlivost je letos úžasná. První závod, kdy v této sezóně neskórovali, bylo tehdy, když Mark boural, takže v několika závodech byli letos nedotknutelní, ostatní se jim v tak dobře odváděné práci nemohli vyrovnat."
Souboj Hamiltona s Buttonem ve Velké ceně Číny (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jenson také prozradil, že se jeho tým soustředí na vylepšení startů poté, co během minulého závodu v Monze přišel na roštu o několik pozic: "Má spojka byla na startu znečistěná. Měl jsem na ní olej, proto jsem také špatně odstartoval. Stalo se to letos poprvé, proto jsem přišel o tolik míst.
Naše starty jsou podle mě obecně v pořádku, celkem srovnatelné s Red Bullem, ale rozhodně za Ferrari. Není tady tolik místa pro předjetí do první zatáčky, což je dobré. Na okruzích, kde je před ní dlouhá rovinka, je pro nás velmi těžké udržet Ferrari za námi. V sobotu se tak snažíte, a pak vás do první zatáčky předjedou. Je to důležitá oblast a něco, co se vždy snažíme vylepšit," zakončuje Button.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.