Velká cena Singapuru je podle Jensona Buttona příliš náročnou, proto by uvítal její zkrácení.
Na piloty v neděli čeká 61 kol a celkem 309,316 km. Na pomalém okruhu Marina Bay se doba závodu pohybuje těsně pod 2 hod - minulý rok vyhrál Fernando Alonso za 1 hod 57 min a 52 sec. Velké množství zatáček, jízda brzda-plyn za vysokých teplot a vlhkostí z této velké ceny činí opravdu náročný maraton, který si vybírá svou daň.
"Je to velmi těžký závod, protože je dlouhý, nejdelší v kalendáře, normálně trvá kolem dvou hodin. Duševně hodně vyčerpává, protože je pomalý, podobně jako Monako. Bariéry jsou také velmi blízko trati, která je hodně hrbolatá, jezdí se za tmy, takže je to pro piloty velmi náročné. Je pro nás velmi, velmi těžkou. Po závodě jste rozdrceni na padrť," popisuje Button pro Sporting Life.
Chlazení v Singapuru (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Je to jeden z těch závodů, o kterém si myslíme, že je trochu moc dlouhý a že by měl být zkrácen. Fyzicky děláme, co můžeme, ale hrboly na okruhu nedokážete natrénovat, takže je to pro nás těžké. Před ním v horkém podnebí hodně pracuji. Letos jsem byl v Japonsku, kde je momentálně velmi vlhko, což je skvělé, pro Singapur perfektní," dodává pilot McLarenu.
Jediný závod v kalendáři, který dostal povolení ke zkrácení, je zmiňovaná Velká cena Monaka, jež je vypsána na vzdálenost 260,52 km.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.