Velká cena Singapuru je podle Jensona Buttona příliš náročnou, proto by uvítal její zkrácení.
Na piloty v neděli čeká 61 kol a celkem 309,316 km. Na pomalém okruhu Marina Bay se doba závodu pohybuje těsně pod 2 hod - minulý rok vyhrál Fernando Alonso za 1 hod 57 min a 52 sec. Velké množství zatáček, jízda brzda-plyn za vysokých teplot a vlhkostí z této velké ceny činí opravdu náročný maraton, který si vybírá svou daň.
"Je to velmi těžký závod, protože je dlouhý, nejdelší v kalendáře, normálně trvá kolem dvou hodin. Duševně hodně vyčerpává, protože je pomalý, podobně jako Monako. Bariéry jsou také velmi blízko trati, která je hodně hrbolatá, jezdí se za tmy, takže je to pro piloty velmi náročné. Je pro nás velmi, velmi těžkou. Po závodě jste rozdrceni na padrť," popisuje Button pro Sporting Life.
Chlazení v Singapuru (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Je to jeden z těch závodů, o kterém si myslíme, že je trochu moc dlouhý a že by měl být zkrácen. Fyzicky děláme, co můžeme, ale hrboly na okruhu nedokážete natrénovat, takže je to pro nás těžké. Před ním v horkém podnebí hodně pracuji. Letos jsem byl v Japonsku, kde je momentálně velmi vlhko, což je skvělé, pro Singapur perfektní," dodává pilot McLarenu.
Jediný závod v kalendáři, který dostal povolení ke zkrácení, je zmiňovaná Velká cena Monaka, jež je vypsána na vzdálenost 260,52 km.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.