Velká cena Singapuru je podle Jensona Buttona příliš náročnou, proto by uvítal její zkrácení.
Na piloty v neděli čeká 61 kol a celkem 309,316 km. Na pomalém okruhu Marina Bay se doba závodu pohybuje těsně pod 2 hod - minulý rok vyhrál Fernando Alonso za 1 hod 57 min a 52 sec. Velké množství zatáček, jízda brzda-plyn za vysokých teplot a vlhkostí z této velké ceny činí opravdu náročný maraton, který si vybírá svou daň.
"Je to velmi těžký závod, protože je dlouhý, nejdelší v kalendáře, normálně trvá kolem dvou hodin. Duševně hodně vyčerpává, protože je pomalý, podobně jako Monako. Bariéry jsou také velmi blízko trati, která je hodně hrbolatá, jezdí se za tmy, takže je to pro piloty velmi náročné. Je pro nás velmi, velmi těžkou. Po závodě jste rozdrceni na padrť," popisuje Button pro Sporting Life.
Chlazení v Singapuru (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Je to jeden z těch závodů, o kterém si myslíme, že je trochu moc dlouhý a že by měl být zkrácen. Fyzicky děláme, co můžeme, ale hrboly na okruhu nedokážete natrénovat, takže je to pro nás těžké. Před ním v horkém podnebí hodně pracuji. Letos jsem byl v Japonsku, kde je momentálně velmi vlhko, což je skvělé, pro Singapur perfektní," dodává pilot McLarenu.
Jediný závod v kalendáři, který dostal povolení ke zkrácení, je zmiňovaná Velká cena Monaka, jež je vypsána na vzdálenost 260,52 km.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.