Šance Sebastiana Vettela na vítězství ve Velké ceně Itálie kvůli kratším převodovým poměrům spočívají především na tom, zda se mu v úvodu závodu podaří ujet svým hlavním soupeřům.
Ačkoliv Vettel všechny překvapil drtivým vítězstvím v kvalifikaci o 0,45 sec, jeho soupeři neskrývají optimismu a věří, že na vítězství dosáhnou právě oni. Videozáběry z Němcova kokpitu a maximální rychlosti měřené před první zatáčkou (speed-trap) svědčí o tom, že zvolil kratší převody, než většina konkurence, díky čemuž by mohl být při útocích v DRS zónách velmi zranitelný.
Vettel byl na konci hlavní rovinky nejpomalejší ze všech: 327,7 km/hod. Hamiltonovi čidla naměřila 332,7, Buttonovi 333,1, Alonsovi 342 a Webberovi 336,1 km hod. O tomtéž svědčilo i měření, které se provádí kousek za Parabolicou na cílové čáře.
Tato čísla jsou povzbuzením pro jeho soupeře. Věří, že Vettel bude nejen snadnou obětí v DRS zónách, ale také, že jeho DRS nebude pro předjíždění tak silnou zbraní.
Technický ředitel Ferrari Pat Fry řekl: "Vettel jede na omezovači 400 - 500 metrů. Jezdí tedy s velmi krátkým převodem, a když si porovnáte jeho a naši jízdu, dokážeme se mu vyrovnat před tím, než narazí na omezovač. Takové je rozhodování. Když nepoužíváte DRS, můžete se rozhodnout pro lepší převody. Mark už od pohledu jezdí s delšími převody."
Svůj postřeh připojil i Jenson Button, který bude startovat ze třetího místa: "Myslí, že když se podíváte na vůz Marka a Sebastiana, tak vidíte, kdo si před kvalifikací věřil. Myslím, že Seb očekává, že od počátku bude vést a nebude muset nikoho předjíždět. DRS zónou na rovince pojede na omezovači, protože po celou rovinku jel 327 km/hod. Je to risk, zvláště když jsme za ním my. Myslím, že bude v závodě rychlý, ale pokud se dostaneme za ně, pak to s námi bude mít těžké."
Hamilton vyjíždí z boxů v Monze na trať za Vettelem (foto: Red Bull Racing)
Jeho týmový kolega Lewis Hamilton také oplýval optimismem. Proč? "Zkrátka pro to, že jsme byli po celý víkend silní, máme samozřejmě dobrou rychlost při dlouhých jízdách a Jenson je na třetí a já na druhé pozici, schází nám tedy každému jen jeden krůček.
Podle mě zde není nejlepší startovat z první pozice. Myslím si, že jsme na tom dobře, protože do první zatáčky je to hodně daleko. Stojí za námi silný tým a jsme rychlí. Není důvod, proč bychom zítra nemohli bojovat s Red Bully."
Tip: Fotografie z Monzy najdete na tradičním místě (zde).
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.