Jenson Button hovoří o výzvách, které představuje nejrychlejší okruh pro nastavení vozu a stratégy. Ideální řešení není jednoznačné.
Loni zvolil Button na rozdíl od svého kolegy balík pro střední přítlak společně s F-kanálem, zatímco Lewis Hamilton jezdil bez něj, ale díky speciálnímu zadnímu křídlu dosahoval na rovinkách vyšší rychlosti. Letos je podle Jensona rozhodování ještě těžší.
"Jedná se o velmi zajímavý závod. Není to ale jasné. Strategie je obtížná, máme přísný limit na odklon předních kol [3,25° místo 4° ve Spa], což mnoha lidem uškodí. Styčná plocha měkčí sady přední pneumatiky je menší než obvykle, takže to bude těžké ji zahřát.
Existuje tolik různých věcí pro tento závod, které jsme dříve nezažili. Bude to dobré sledovat, kdo se s tím jak vyrovná a vyjde z toho nejlépe. Snad to budeme my," popisuje Button.
"Hodně se to o minulého roku liší, protože v závodě nemůžete používat DRS v každém kole, jako tomu bylo loni s F-kanálem. Takže auta zde nebudou jezdit s velkým přítlakem, protože v závodě byste byli bezbranní. Přítlaku bude v této sezóně mnohem méně.
Ale myslím si, že i s velmi malým křídlem budeme stále mít více přítlaku, než zde měla většina lidí loni. Podle mě budeme blíže tomu, s čím jsem jezdil já, než s čím jezdili minulý rok ostatní," hovoří o velkých pokrocích v aerodynamice Button.
Jenson Button ve Spa-Francorchamps (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jak hodnotí své poslední výkony? "Jsem velmi spokojený s tím, co dělám s autem. Myslím si, že s nástroji, které mám dostupné, odvádím tu nejlepší možnou práci. A opravdu si to také užívám, což je moc důležité."
"Ve voze se cítím dobře a mám v něj důvěru i při jízdě na samotném limitu, což je zřejmě ten největší rozdíl oproti předchozím sezónám. Myslím, že se to projeví v několika příštích závodech v kvalifikacích.
Stále budu dělat chyby, a jednu jsme vyrobili v kvalifikaci v minulém závodě. Ale častěji se nám daří volit správnou strategii a správně se rozhodovat i během závodu," dodává pilot McLarenu.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.