Jenson Button hovoří o výzvách, které představuje nejrychlejší okruh pro nastavení vozu a stratégy. Ideální řešení není jednoznačné.
Loni zvolil Button na rozdíl od svého kolegy balík pro střední přítlak společně s F-kanálem, zatímco Lewis Hamilton jezdil bez něj, ale díky speciálnímu zadnímu křídlu dosahoval na rovinkách vyšší rychlosti. Letos je podle Jensona rozhodování ještě těžší.
"Jedná se o velmi zajímavý závod. Není to ale jasné. Strategie je obtížná, máme přísný limit na odklon předních kol [3,25° místo 4° ve Spa], což mnoha lidem uškodí. Styčná plocha měkčí sady přední pneumatiky je menší než obvykle, takže to bude těžké ji zahřát.
Existuje tolik různých věcí pro tento závod, které jsme dříve nezažili. Bude to dobré sledovat, kdo se s tím jak vyrovná a vyjde z toho nejlépe. Snad to budeme my," popisuje Button.
"Hodně se to o minulého roku liší, protože v závodě nemůžete používat DRS v každém kole, jako tomu bylo loni s F-kanálem. Takže auta zde nebudou jezdit s velkým přítlakem, protože v závodě byste byli bezbranní. Přítlaku bude v této sezóně mnohem méně.
Ale myslím si, že i s velmi malým křídlem budeme stále mít více přítlaku, než zde měla většina lidí loni. Podle mě budeme blíže tomu, s čím jsem jezdil já, než s čím jezdili minulý rok ostatní," hovoří o velkých pokrocích v aerodynamice Button.
Jenson Button ve Spa-Francorchamps (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jak hodnotí své poslední výkony? "Jsem velmi spokojený s tím, co dělám s autem. Myslím si, že s nástroji, které mám dostupné, odvádím tu nejlepší možnou práci. A opravdu si to také užívám, což je moc důležité."
"Ve voze se cítím dobře a mám v něj důvěru i při jízdě na samotném limitu, což je zřejmě ten největší rozdíl oproti předchozím sezónám. Myslím, že se to projeví v několika příštích závodech v kvalifikacích.
Stále budu dělat chyby, a jednu jsme vyrobili v kvalifikaci v minulém závodě. Ale častěji se nám daří volit správnou strategii a správně se rozhodovat i během závodu," dodává pilot McLarenu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.