Jenson Button hovoří o výzvách, které představuje nejrychlejší okruh pro nastavení vozu a stratégy. Ideální řešení není jednoznačné.
Loni zvolil Button na rozdíl od svého kolegy balík pro střední přítlak společně s F-kanálem, zatímco Lewis Hamilton jezdil bez něj, ale díky speciálnímu zadnímu křídlu dosahoval na rovinkách vyšší rychlosti. Letos je podle Jensona rozhodování ještě těžší.
"Jedná se o velmi zajímavý závod. Není to ale jasné. Strategie je obtížná, máme přísný limit na odklon předních kol [3,25° místo 4° ve Spa], což mnoha lidem uškodí. Styčná plocha měkčí sady přední pneumatiky je menší než obvykle, takže to bude těžké ji zahřát.
Existuje tolik různých věcí pro tento závod, které jsme dříve nezažili. Bude to dobré sledovat, kdo se s tím jak vyrovná a vyjde z toho nejlépe. Snad to budeme my," popisuje Button.
"Hodně se to o minulého roku liší, protože v závodě nemůžete používat DRS v každém kole, jako tomu bylo loni s F-kanálem. Takže auta zde nebudou jezdit s velkým přítlakem, protože v závodě byste byli bezbranní. Přítlaku bude v této sezóně mnohem méně.
Ale myslím si, že i s velmi malým křídlem budeme stále mít více přítlaku, než zde měla většina lidí loni. Podle mě budeme blíže tomu, s čím jsem jezdil já, než s čím jezdili minulý rok ostatní," hovoří o velkých pokrocích v aerodynamice Button.
Jenson Button ve Spa-Francorchamps (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jak hodnotí své poslední výkony? "Jsem velmi spokojený s tím, co dělám s autem. Myslím si, že s nástroji, které mám dostupné, odvádím tu nejlepší možnou práci. A opravdu si to také užívám, což je moc důležité."
"Ve voze se cítím dobře a mám v něj důvěru i při jízdě na samotném limitu, což je zřejmě ten největší rozdíl oproti předchozím sezónám. Myslím, že se to projeví v několika příštích závodech v kvalifikacích.
Stále budu dělat chyby, a jednu jsme vyrobili v kvalifikaci v minulém závodě. Ale častěji se nám daří volit správnou strategii a správně se rozhodovat i během závodu," dodává pilot McLarenu.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.