Rakouský trojnásobný mistr světa, Niki Lauda, je přesvědčený o tom, že jestli chce Lewis Hamilton vyhrát druhý titul mistra světa, musí následovat příkladu svého týmového kolegy.
Už dříve Lauda tvrdil, že mistrovi světa z roku 2008 chybí konzistentní výkony a rozumné chování během samotných závodů, což jsou prý vlastnosti, které naopak nechybí druhému jezdci McLarenu, Jensonu Buttonovi.
„Lewis je obyčejně rychlejší než Jenson, ale v Belgii to byl Jenson, kdo dojel třetí, zatím co Lewis znova havaroval,“ zavzpomínal na Velkou cenu Belgie pro Sunday Express Lauda a dokončil myšlenku: „Nemůžete vyhrát titul, když máte tolik nehod. Podívejte se na Sebastiana Vettela. Nedělá žádné chyby a nehazarduje. A právě to je důvod, proč má druhý titul v řadě na dosah.“
Letošní sezóna v podání Lewise Hamiltona je plná jezdeckých chyb, přičemž zatím poslední přišla během víkendu v belgickém Spa. Sám britský pilot přiznal, že zodpovědnost za kolizi s Kamujem Kobajašim nese on sám. Právě kvůli podobným chybám je Lewis Hamilton v průběžném pořadí jezdeckého šampionátu až pátý, se ztrátou tří bodů na svého týmového kolegu, zatím co Sebastian Vettel celkové pořadí šampionátu vede, a to s náskokem 92 bodů na druhého Marka Webbera.
„OK, můžeme diskutovat o tom, že má Sebastian rychlejší auto, ale podívejme se na Jensona a Lewise. Oni mají stejná auta a z pohledu celé sezony je na tom Jenson bodově lépe. Je to proto, že je pokaždé v cíli a pokaždé boduje. Je to velmi frustrující, protože podle mě je Lewis jedním z trojice nejlepších pilotů v F1. O tom není pochyb. Je to jednoduché – když nebodujete, nemůžete být mistrem světa,“ uzavřel svou úvahu Niki Lauda.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.