Rakouský trojnásobný mistr světa, Niki Lauda, je přesvědčený o tom, že jestli chce Lewis Hamilton vyhrát druhý titul mistra světa, musí následovat příkladu svého týmového kolegy.
Už dříve Lauda tvrdil, že mistrovi světa z roku 2008 chybí konzistentní výkony a rozumné chování během samotných závodů, což jsou prý vlastnosti, které naopak nechybí druhému jezdci McLarenu, Jensonu Buttonovi.
„Lewis je obyčejně rychlejší než Jenson, ale v Belgii to byl Jenson, kdo dojel třetí, zatím co Lewis znova havaroval,“ zavzpomínal na Velkou cenu Belgie pro Sunday Express Lauda a dokončil myšlenku: „Nemůžete vyhrát titul, když máte tolik nehod. Podívejte se na Sebastiana Vettela. Nedělá žádné chyby a nehazarduje. A právě to je důvod, proč má druhý titul v řadě na dosah.“
Letošní sezóna v podání Lewise Hamiltona je plná jezdeckých chyb, přičemž zatím poslední přišla během víkendu v belgickém Spa. Sám britský pilot přiznal, že zodpovědnost za kolizi s Kamujem Kobajašim nese on sám. Právě kvůli podobným chybám je Lewis Hamilton v průběžném pořadí jezdeckého šampionátu až pátý, se ztrátou tří bodů na svého týmového kolegu, zatím co Sebastian Vettel celkové pořadí šampionátu vede, a to s náskokem 92 bodů na druhého Marka Webbera.
„OK, můžeme diskutovat o tom, že má Sebastian rychlejší auto, ale podívejme se na Jensona a Lewise. Oni mají stejná auta a z pohledu celé sezony je na tom Jenson bodově lépe. Je to proto, že je pokaždé v cíli a pokaždé boduje. Je to velmi frustrující, protože podle mě je Lewis jedním z trojice nejlepších pilotů v F1. O tom není pochyb. Je to jednoduché – když nebodujete, nemůžete být mistrem světa,“ uzavřel svou úvahu Niki Lauda.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.