Nehody a různé incidenty Lewise Hamiltona připravily o reálnou šanci na dostižení Sebastiana Vettela. Ve zbytku sezóny bude řešit nové dilema: jak ji zakončit jako ten lepší pilot v McLarenu? Jenson Button jej svými vyrovnanými výkony a profesorskou jízdou začíná předčit.
Hamiltonovi poprvé od svého vstupu do F1 hrozí, že bude svým týmovým kolegou jasně poražen. Ve své brilantní nováčkovské sezóně skončil před svým rivalem Fernandem Alonsem, v roce 2008 a 2009 mu Heikki Kovalainen nečinil vůbec žádné problémy a loni si Buttonem snadno (rozdílem 26 bodů) poradil.
Lewis o svůj talent nepřišel, stále je dravý a na jeho předjížděcí manévry je radost pohledět, letos však jezdí jeho týmový kolega konzistentněji a zanechává lepší dojem. Oba již dvakrát vyhráli: Hamilton v Číně a v Německu, Button v Kanadě a v maďarsku, oba dvakrát nedojeli. Jenže v případě Buttona to nebylo po žádné kolizi, ale po selhání týmu (špatně upevněné kolo v Silverstone) a techniky (převodovka v Německu).
Hamilton je lepší v kvalifikacích v poměru 9:2, Buttonův jízdní styl je ale jemnější a na dráze klidnější. Sedm závodů před koncem má Jenson o tři body více, což je zanedbatelný rozdíl, začíná se však dostávat do formy, jak jsme viděli ve Spa-Francorchamps.
Lewis - rychlejší z dvojice a možná nejrychlejší v F1 vůbec - připustil po kolizi si Kobajašim svou chybu a za havárii se týmu omluvil. Jeho kolega se mezitím probil z 19. místa po předčasné zastávce 4. kole - poté, co si v první zatáčce poškodil přední křídlo - až na bronzový stupínek, a to bez pravého zpětného zrcátka a s poškozenou pravou bočnicí zadního křídla.
Bude Hamilton letos poprvé poražen svým týmovým kolegou? (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Byl to možná nejlepší víkend, jaký jsem s týmem prožil. Zlepšili jsme auto a v každé části jsem byl velmi spokojený a mohl na to velmi tvrdě tlačit... Jsem s autem tak spokojený, jak jsem ještě nikdy nebyl. Opravdu si závodění momentálně užívám, s vozem jsem velmi spokojený - cítím, jako bych mu skutečně v závodu rozuměl," popisuje Button.
Myslím si, že to je klíčem k dobrému výsledku. Více si věřím - více, než kdy dříve. Auto mám opravdu rád, i směr, který jsme s ním zvolili. V Maďarsku to byl dobrý pocit, tam se to skutečně otočilo," dodává spokojeně.
Zaměří se ve zbytku sezóny na porážku Lewise? "V sezóně na to nemyslíte. Nemyslíte na to, abyste porazili svého kolegu, pouze na body. Nikdo z nás si nebude pamatovat, jak jsme v této sezóně dopadli, pokud nevyhrajeme šampionát. Body nejsou problém - je to o tom, kdo jich bude mít nejvíce a vyhraje šampionát, to je to, co se počítá. Nic to nedokazuje, je to o boji o titul - a pokud ne letos, pak příští rok," odpovídá Button.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.