Podle Jensona Buttona je McLaren největším adeptem na vítězství ve Velké ceně Belgie poté, co před letní přestávkou prokázal vzestup své formy.
McLaren na Red Bull ztrácí v šampionátu konstruktérů 103 bodů. V Belgii však bude mít velkou šanci na to, aby se dotáhl blíže na mistrovskou stáj. Tým šel s výkonností v posledních závodech nahoru: Lewis Hamilton zvítězil na Nürburgringu a Jenson Button v Maďarsku.
Na dotaz, zda je McLaren před závodem ve Spa favoritem, Button včera pro odpověděl: "Dalo by se to tak říct. Nürburgring a Hungaroring byly velmi odlišné typy okruhů s rozdílnými podmínkami a my jsme na obou vyhráli."
"Mohli byste namítnout, že bylo chladno, což Red Bullu nevyhovuje, ale chladno bude podle mě i zde. Jsme v dobré formě. Nemyslím si, že bychom měli nad Red Bully navrch, jsou stále velmi silní. Pokud však zvolíme správnou strategii, pak zde budeme mít dobrou šanci na vítězství, musíme. Red Bull nemusí vyhrát, my ano," pokračuje pilot McLarenu, který se vítězstvím v Maďarsku posunul 100 bodů za lídra šampionátu Vettela.
Radovánky na pódiu v Maďarsku (foto: Scuderia Ferrari)
"Musím porážet Seba v každém závodě, do kterého jdeme, pokud chceme vyhrát šampionát. Víme, že to je riskantní, ale hodláme to zkusit a bojovat až do konce. Jsme v celkem dobré pozici.
Bude to opravdu těžké pro kohokoliv z nás [Buttona, Hamiltona, Alonsa či Webbera] dostihnout Sebastiana. Nejtěžší pro Marka, protože kdykoliv bude jeho vůz rychlý, stejně rychlý bude i Sebastianovo auto. Pro nás je to trochu snazší, nejjednodušší ale bude pro Fernanda. Bude-li mít nejrychlejší auto, vyhraje," spekuluje Button.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.