Podle Jensona Buttona je McLaren největším adeptem na vítězství ve Velké ceně Belgie poté, co před letní přestávkou prokázal vzestup své formy.
McLaren na Red Bull ztrácí v šampionátu konstruktérů 103 bodů. V Belgii však bude mít velkou šanci na to, aby se dotáhl blíže na mistrovskou stáj. Tým šel s výkonností v posledních závodech nahoru: Lewis Hamilton zvítězil na Nürburgringu a Jenson Button v Maďarsku.
Na dotaz, zda je McLaren před závodem ve Spa favoritem, Button včera pro odpověděl: "Dalo by se to tak říct. Nürburgring a Hungaroring byly velmi odlišné typy okruhů s rozdílnými podmínkami a my jsme na obou vyhráli."
"Mohli byste namítnout, že bylo chladno, což Red Bullu nevyhovuje, ale chladno bude podle mě i zde. Jsme v dobré formě. Nemyslím si, že bychom měli nad Red Bully navrch, jsou stále velmi silní. Pokud však zvolíme správnou strategii, pak zde budeme mít dobrou šanci na vítězství, musíme. Red Bull nemusí vyhrát, my ano," pokračuje pilot McLarenu, který se vítězstvím v Maďarsku posunul 100 bodů za lídra šampionátu Vettela.
Radovánky na pódiu v Maďarsku (foto: Scuderia Ferrari)
"Musím porážet Seba v každém závodě, do kterého jdeme, pokud chceme vyhrát šampionát. Víme, že to je riskantní, ale hodláme to zkusit a bojovat až do konce. Jsme v celkem dobré pozici.
Bude to opravdu těžké pro kohokoliv z nás [Buttona, Hamiltona, Alonsa či Webbera] dostihnout Sebastiana. Nejtěžší pro Marka, protože kdykoliv bude jeho vůz rychlý, stejně rychlý bude i Sebastianovo auto. Pro nás je to trochu snazší, nejjednodušší ale bude pro Fernanda. Bude-li mít nejrychlejší auto, vyhraje," spekuluje Button.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.