Pilot stáje McLaren, Jenson Button, vyjádřil své mínění na současné přetechnizované vozy, kde elektronické pomůcky nahrazují část jezdeckého umění.
Do konce letní pauzy schází ještě nějaký ten den, poté se motory rychlých vozu rozezvučí v Ardenách při příležitosti Velké ceny Belgie. V době svých dovolených si někteří piloti našli čas, aby sdělili své dojmy veřejnosti.
Jedním z nich je i Jenson Button, pilot týmu McLaren, který se zaobíral zajímavou úvahou o moderní formuli 1, o nadměrném požívání elektroniky, o výkonu a přítlaku současných monopostů.
„Neoceňuji současné vozy, protože je tam celá řada elektronických pomůcek. Líbilo by se mi mít ve voze silný motor – pokud by záleželo na mě, tak bych byl za návrat motorů V10 o výkonu 850 koní, což by bylo něco vzrušujícího. Jedná se však o pohled jednoho vášnivého pilota. Chápu, že musíme brát ohled na tlak, který na nás vyvíjejí ohledně přístupu k životnímu prostředí, takže si myslím, že formule 1 se v zavedení menších motorů ubírá správným směrem.“
Také na způsob zvýšení atraktivnosti závodů má Button jasnou představu: „Přál bych si méně aerodynamického a více mechanického přítlaku, a také bych přivítal návrat tankování během závodu. Bylo skvělé závodit se zastávkami, při kterých se doplňovalo palivo: sofistikované strategie zvyšovaly podívanou.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.