Pilot stáje McLaren, Jenson Button, vyjádřil své mínění na současné přetechnizované vozy, kde elektronické pomůcky nahrazují část jezdeckého umění.
Do konce letní pauzy schází ještě nějaký ten den, poté se motory rychlých vozu rozezvučí v Ardenách při příležitosti Velké ceny Belgie. V době svých dovolených si někteří piloti našli čas, aby sdělili své dojmy veřejnosti.
Jedním z nich je i Jenson Button, pilot týmu McLaren, který se zaobíral zajímavou úvahou o moderní formuli 1, o nadměrném požívání elektroniky, o výkonu a přítlaku současných monopostů.
„Neoceňuji současné vozy, protože je tam celá řada elektronických pomůcek. Líbilo by se mi mít ve voze silný motor – pokud by záleželo na mě, tak bych byl za návrat motorů V10 o výkonu 850 koní, což by bylo něco vzrušujícího. Jedná se však o pohled jednoho vášnivého pilota. Chápu, že musíme brát ohled na tlak, který na nás vyvíjejí ohledně přístupu k životnímu prostředí, takže si myslím, že formule 1 se v zavedení menších motorů ubírá správným směrem.“
Také na způsob zvýšení atraktivnosti závodů má Button jasnou představu: „Přál bych si méně aerodynamického a více mechanického přítlaku, a také bych přivítal návrat tankování během závodu. Bylo skvělé závodit se zastávkami, při kterých se doplňovalo palivo: sofistikované strategie zvyšovaly podívanou.“
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.