Jenson Button si vítězství ve Velké ceně Maďarska náramně vychutnal. Vlilo mu do žil čerstvé odhodlání nevzdávat ještě boj o titul.
Mistr světa z roku 2009 jel na okruhu v maďarském Hungaroringu v neděli svůj dvoustý závod. Na stejném místě vybojoval před pěti lety své první vítězství ve formuli jedna. Vůz McLarenu tam dojel do cíle jako první už devětkrát. Statistika hovořila v Buttonův prospěch, závod ale vycházel lépe jeho kolegovi. Až do poslední čtvrtiny. Jenson Button svedl s Lewisem Hamiltonem strhující souboj, který vyhrál. Měl navíc pneumatiky v lepším stavu a rozhodl se na nich zůstat, i když začalo poprchávat. Díky tomu zvítězil.
"Byl to perfektní způsob, jak oslavit takovýto mezník, navíc na trati, kde jsem získal své první vítězství ve formuli jedna v roce 2006. Mám na Hungaroring spoustu výjimečných vzpomínek, je to úžasný okruh a jak jsme letos viděli, mohou se na něm odehrávat výborné závody," popsal maďarskou velkou cenu Button. V nečitelných podmínkách, které spletly hlavu mnoha jeho konkurentům, si vyjel famózní vítězství. Jak na to reagovali jeho nejbližší?
"(Tatínek) Řekl, že je moc pyšný. Myslím, že si celý víkend užíval, protože byl na celých dvou stovkách mých závodů kromě jednoho (Velká cena Brazílie 2001) a zbožňuje dobré večírky. Na Hungaroringu bylo hodně lidí ze skupiny mých podporovatelů, říkám jim Team Button. Bylo pro mě důležité je tu mít, protože mi pomohli té dvoustovky dosáhnout. Vidět pod pódiem tatínka, přítelkyni, trenéra Mikeyho a svůj management tým byl úžasný okamžik," přiznal závodník.
Podpora nejbližších je pro Jensona Buttona důležitá
Vitální otec Jensona Buttona si podle záběrů v televizním přenosu závod skutečně užíval. Dobře se ale bavil i jeho syn za volantem. "Bylo to jedno z těch nejuspokojivějších vítězství. Musel jsem jet tvrdě celý závod, svedl několik skvělých soubojů s Lewisem, měli jsme proměnlivé podmínky, se kterými to nebylo snadné na startu nebo když začalo pršet dvacet kol před koncem. Všechno to přispělo k, jak doufám, zábavnému závodu pro fanoušky. Rozhodně byla zábava ho jet!" pochvaloval si jednatřicetiletý rodák z Frome.
Vítězství Buttonovi dodalo jiskru, která mu v posledních týdnech scházela. Před časem se nechal slyšet, že na titul už nepomýšlí. Po velkolepém finiši maďarského závodu však znovu chce věřit v přízeň Fortuny. "Jsem sto bodů za Sebastianem, takže to bude výzva, ale my máme výzvy rádi! Nikdy se nevzdávám, uvidíme, co bude. Budu brát každý závod samostatně a na konci roku se podívám na body," uzavřel energicky závodník.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.