Jenson Button si vítězství ve Velké ceně Maďarska náramně vychutnal. Vlilo mu do žil čerstvé odhodlání nevzdávat ještě boj o titul.
Mistr světa z roku 2009 jel na okruhu v maďarském Hungaroringu v neděli svůj dvoustý závod. Na stejném místě vybojoval před pěti lety své první vítězství ve formuli jedna. Vůz McLarenu tam dojel do cíle jako první už devětkrát. Statistika hovořila v Buttonův prospěch, závod ale vycházel lépe jeho kolegovi. Až do poslední čtvrtiny. Jenson Button svedl s Lewisem Hamiltonem strhující souboj, který vyhrál. Měl navíc pneumatiky v lepším stavu a rozhodl se na nich zůstat, i když začalo poprchávat. Díky tomu zvítězil.
"Byl to perfektní způsob, jak oslavit takovýto mezník, navíc na trati, kde jsem získal své první vítězství ve formuli jedna v roce 2006. Mám na Hungaroring spoustu výjimečných vzpomínek, je to úžasný okruh a jak jsme letos viděli, mohou se na něm odehrávat výborné závody," popsal maďarskou velkou cenu Button. V nečitelných podmínkách, které spletly hlavu mnoha jeho konkurentům, si vyjel famózní vítězství. Jak na to reagovali jeho nejbližší?
"(Tatínek) Řekl, že je moc pyšný. Myslím, že si celý víkend užíval, protože byl na celých dvou stovkách mých závodů kromě jednoho (Velká cena Brazílie 2001) a zbožňuje dobré večírky. Na Hungaroringu bylo hodně lidí ze skupiny mých podporovatelů, říkám jim Team Button. Bylo pro mě důležité je tu mít, protože mi pomohli té dvoustovky dosáhnout. Vidět pod pódiem tatínka, přítelkyni, trenéra Mikeyho a svůj management tým byl úžasný okamžik," přiznal závodník.
Podpora nejbližších je pro Jensona Buttona důležitá
Vitální otec Jensona Buttona si podle záběrů v televizním přenosu závod skutečně užíval. Dobře se ale bavil i jeho syn za volantem. "Bylo to jedno z těch nejuspokojivějších vítězství. Musel jsem jet tvrdě celý závod, svedl několik skvělých soubojů s Lewisem, měli jsme proměnlivé podmínky, se kterými to nebylo snadné na startu nebo když začalo pršet dvacet kol před koncem. Všechno to přispělo k, jak doufám, zábavnému závodu pro fanoušky. Rozhodně byla zábava ho jet!" pochvaloval si jednatřicetiletý rodák z Frome.
Vítězství Buttonovi dodalo jiskru, která mu v posledních týdnech scházela. Před časem se nechal slyšet, že na titul už nepomýšlí. Po velkolepém finiši maďarského závodu však znovu chce věřit v přízeň Fortuny. "Jsem sto bodů za Sebastianem, takže to bude výzva, ale my máme výzvy rádi! Nikdy se nevzdávám, uvidíme, co bude. Budu brát každý závod samostatně a na konci roku se podívám na body," uzavřel energicky závodník.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.