Jenson Button si vítězství ve Velké ceně Maďarska náramně vychutnal. Vlilo mu do žil čerstvé odhodlání nevzdávat ještě boj o titul.
Mistr světa z roku 2009 jel na okruhu v maďarském Hungaroringu v neděli svůj dvoustý závod. Na stejném místě vybojoval před pěti lety své první vítězství ve formuli jedna. Vůz McLarenu tam dojel do cíle jako první už devětkrát. Statistika hovořila v Buttonův prospěch, závod ale vycházel lépe jeho kolegovi. Až do poslední čtvrtiny. Jenson Button svedl s Lewisem Hamiltonem strhující souboj, který vyhrál. Měl navíc pneumatiky v lepším stavu a rozhodl se na nich zůstat, i když začalo poprchávat. Díky tomu zvítězil.
"Byl to perfektní způsob, jak oslavit takovýto mezník, navíc na trati, kde jsem získal své první vítězství ve formuli jedna v roce 2006. Mám na Hungaroring spoustu výjimečných vzpomínek, je to úžasný okruh a jak jsme letos viděli, mohou se na něm odehrávat výborné závody," popsal maďarskou velkou cenu Button. V nečitelných podmínkách, které spletly hlavu mnoha jeho konkurentům, si vyjel famózní vítězství. Jak na to reagovali jeho nejbližší?
"(Tatínek) Řekl, že je moc pyšný. Myslím, že si celý víkend užíval, protože byl na celých dvou stovkách mých závodů kromě jednoho (Velká cena Brazílie 2001) a zbožňuje dobré večírky. Na Hungaroringu bylo hodně lidí ze skupiny mých podporovatelů, říkám jim Team Button. Bylo pro mě důležité je tu mít, protože mi pomohli té dvoustovky dosáhnout. Vidět pod pódiem tatínka, přítelkyni, trenéra Mikeyho a svůj management tým byl úžasný okamžik," přiznal závodník.
Podpora nejbližších je pro Jensona Buttona důležitá
Vitální otec Jensona Buttona si podle záběrů v televizním přenosu závod skutečně užíval. Dobře se ale bavil i jeho syn za volantem. "Bylo to jedno z těch nejuspokojivějších vítězství. Musel jsem jet tvrdě celý závod, svedl několik skvělých soubojů s Lewisem, měli jsme proměnlivé podmínky, se kterými to nebylo snadné na startu nebo když začalo pršet dvacet kol před koncem. Všechno to přispělo k, jak doufám, zábavnému závodu pro fanoušky. Rozhodně byla zábava ho jet!" pochvaloval si jednatřicetiletý rodák z Frome.
Vítězství Buttonovi dodalo jiskru, která mu v posledních týdnech scházela. Před časem se nechal slyšet, že na titul už nepomýšlí. Po velkolepém finiši maďarského závodu však znovu chce věřit v přízeň Fortuny. "Jsem sto bodů za Sebastianem, takže to bude výzva, ale my máme výzvy rádi! Nikdy se nevzdávám, uvidíme, co bude. Budu brát každý závod samostatně a na konci roku se podívám na body," uzavřel energicky závodník.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.