Sebastian Vettel zítra odstartuje z první pozice. V Maďarsku svedl těsný souboj s Lewisem Hamiltonem, který jej doplní v první řadě. Třetím nejrychlejším dnes byl Button. Massa poprvé v sezoně v kvalifikaci porazil Alonsa a řadí se na čtvrté místo. Alonso odstartuje až ze třetí řady s druhým pilotem Red Bullu Markem Webberem.
Trať, která je nejblíže českým hranicím, leží v Maďarském Hungaroringu, kde právě začínají přípravy na spuštění první části dnešní kvalifikace. Otázka je stále stejná, dokáže někdo porazit duo Red Bullů? V letošní sezoně se zatím tak nestalo, leč vzestupná forma Ferrari by mohla tuto dlouhou sérii přerušit. Samozřejmě nemůžeme zapomenout na Hamiltona, který dokázal vyhrát první dva tréninky. Tomu třetímu již ale „překvapivě“ vévodil Vettel.
První část kvalifikace: Začátek první fáze kvalifikace je vždy spíše poklidný a tak se děje také dnes. Po osmi minutách je pořadí na prvních pěti pozicích: 1. Hamilton, 2. Button, 3. Vettel, 4. Rosberg, 5. Schumacher. Oba piloti Ferrari přeskočili po svých prvních pokusech Rosberga a Schumachera a obsadili tudíž čtvrté a páté místo. Vzápětí Fernando Alonso vylepšuje svůj čas a ujímá se prozatímního vedení. Co je ale důležité je pořadí na koncí startovní listiny, které se vykrystalizovalo do této podoby: 18: Buemi, 19. Trulli, 20. Kovalainen, 21. Glock, 22. Ricciardo, 23. D Ambrosio, 24. Liuzzi. Toto jsou piloti, kteří prozatím okupují sestupové vody první části kvalifikace. Pořadí se ustálilo jak na špici, tak i na konci startovního pole. Zlepšil se Liuzzi, který poskočil z posledního na dvaadvacáté místo, a také Buemi, který posunul na nepostupovou pozici Maldonada. Ten ale ještě má rozjeté rychlé kolo a zachraňuje se na poslední chvíli. Tím, kdo dnes bere Černého Petra, je tedy Buemi z týmu Toro Rosso.
Nepostupující: 24. J. D Ambrosio, 23. D. Ricciardo, 22. V. Liuzzi, 21. T. Glock, 20. J. Trulli, 19. H. Kovalainen, 18. S. Buemi
Druhá část kvalifikace: V této časti kvalifikace oproti první můžeme očekávat vyrovnané souboje. Střed pole byl a je velmi vyrovnaný. Kdo tedy dnes doplní špičkové týmy v první desitce? To se dozvíme za chvíli. Na trati máme všechny piloty a po prvních ostrých kolech je pořadí: 1. Alonso 1:20,262, 2. Button 1:20,578, 3. Webber 1:20,890, 4. Vettel 1.21,095, 5. Massa 1:21,099. Podle časů to vypadá, že by dnes Ferrari i McLaren mohli Red Bull potrápit. Piloti z první pětky již vyčkávají v boxech a na trať zřejmě v této části nevyjedou. Pět minut před koncem druhé části kvalifikace na nepostupových pozicích: 11. Perez, 12. Alguerasuari, 13. Kobajaši, 14. Di Resta, 15. Sutil, 16. Barrichello, 17. Maldonado. Těmi, kdo prozatím doplňuji špičkové týmy v první desítce, jsou oba jezdci Renaultu a Mercedesu. Perez a Sutil vylepšili své časy a posunuli se na místo osmé a deváté. Schumacher také zrychlil a přeskočil oba dva. Nepostoupili tudíž tito piloti:
Nepostupující: 17. P. Maldonado, 16. J. Alguersuari, 15. R. Barrichello, 14. N. Heidfeld, 13. K. Kobajaši, 12. V. Petrov, 11. P. Di Resta Třetí část kvalifikace: Závěrečná desetiminutovka může začít a na trať vyjíždí Alonso následovaný Hamiltonem. Alonso vyhrál obě části dnešní kvalifikace, tudíž právě on by dnes mohl porazit Red Bully. Po prvních pokusech budeme moudřejší. Ti nejlepší již odjeli svá rychlá kola a pořadí je následující: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Alonso, 4. Button, 5. Massa, 6. Webber. Lewis Hamilton se jako první a také jediný dostal pod hranici jedné minuty a dvaceti vteřin. Vettel na něj ztrácí šedesát sedm tisícin. Druhé pokusy příchází v zápětí a jako první dokončuje Alonso, který se nezlepšil. To se nedá říct o Vettelovi, který překonává čas Hamiltona a poskočil na první příčku. Hamilton se nezlepšuje, ale jeho týmový kolega Button ano a řadí se na třetí místo. Massa zajíždí dobré kolo a posouvá za sebe i Alonsa, který nakonec bude startovat do zítřejšího závodu až ze třetí řady společně s Markem Webberem.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.