HUNGARORING - 3. TRÉNINK; Sebastian Vettel byl nejrychlejším pilotem poslední prověrky před kvalifikačním kláním na Velkou cenu Maďarska. V Posledním měřeném kole překonal pilota Ferrari Fernanda Alonsa.
Třetí sérii tréninkového klání na maďarském okruhu přivítalo příjemné slunečné počasí, i když na horizontu se honí mračna, která nevěstí nic dobrého. Přesto meteorologické radary hlásí s naprostou jistotou suché podmínky v nejbližší hodině.
Schází pět minut do začátku posledního tréninku a v boxech je rušno. Všichni piloti si upravují výstroj a pomalu se soukají do svých monopostů. Nejvíce pozornosti si vysloužil Vettel, okolo kterého byl včera rozruch, když se na veřejnost dostalo prohlášení, kde se propíralo jeho zranění na dlani. Proto zájem kamer a fotoaparátů nabíral na intenzitě především při natahování rukavic.
Na semaforu se objevuje zelené světlo, což značí, že trať je volná a připravená k poslednímu tréninku před kvalifikací. Jak jsme již zmínili, na Hungaroringu je slunečné počasí a teplota vzduchu je 21 °C, asfaltu 32 °C. Bezesporu bude zajímavé, jak budou fungovat pneumatiky při vyšších teplotách.
V počáteční fázi jsme svědky hromadného zajížďení instalačních kol v podání téměř všech pilotů. Sebastian Vettel se svými mechaniky nacvičuje zastávku, což ale během tréninkových jízd praktikují všechny týmy.
Také Jarno Trulli se po instalačním kole vrátil do boxů, kolem jeho vozu se shlukli všichni mechanici a kontrolují, zda vše funguje podle předpokladů. Italský pilot byl po včerejších jízdách velmi spokojený s novým servořízením, které nasadil jeho tým Lotus, je to komponent, který mu zkomplikoval úvodní část sezony.
Jerome D'Ambrosio je prvním pilotem, který přerušil počáteční nečinnost na trati. Pilot stáje Marussia Virgin bude pravděpodobně prvním, který se zapíše do výsledkové listiny. Po téměř deseti minutách tréninku se na světelné tabuli objevuje číselná hodnota 1:32,884 u jména belgického pilota.
Přestože na trati panuje slunečné počasí, piloty sužuje silný vítr. Kamuj Kobajaši zajíždí čas 1:27,338 a ujímá se vedení, D'Ambrosio posouvá hranice svého vozu na hodnotu 1:30. Jarno Trulli přetíná cílovou pásku a zaznamenává čas 1:27,709, je druhý. Japonský pilot svůj čas zlepšuje na hodnotu 1:26,188 a ani jeho stájový kolega nezaostává (1:26,887 min).
Na trati jsou oba vozy Mercedes a vše se odehrává v jejich režii, nejprve jde do čela Rosberg (1:24,464) a posléze Schumacher, který je rychlejší o tisícinu sekundy (1:24,465). Mercedes je zatím jediným týmem z top stájí na trati.
McLaren do bojů vysílá Buttona a je to právě britský pilot, který posouvá hranici nejlepšího času na hodnotu 1:23,526. Jeho času se dokázal přiblížit v dalším měřeném kole Rosberg, vzápětí se Button dokázal zlepšit na 1:23,016, i přesto, že se dostal do provozu.
První dvacetiminutovka se odehrává bez účasti pilotů Red Bullu a Ferrari. Ovšem poté co se ocitnou na kolbišti, jsou protagonisty nejlepších časů: Webber 1:23,6, Vettel 1:22,360 a Hamilton 1:22,978. Vettel je ve vedení, druhý je Hamilton, třetí Button, čtvrtý Webber, pátý Rosberg a šestý Schumacher.
Ještě před završením první půlhodinky se na trať vydávají i oba rudé monoposty, ale jejich časy i po průjezdu druhým měřeným kolem nikterak neohrožují největší soupeře. Až po pěti minutách se Alonso dokázal čelu přiblížit, poskočil na čtvrté místo se ztrátou osmi desetin na vedoucího Vettela. Massa pod tlakem chybuje a je mimo trať, jen se štěstím nepoškodil vůz o bariéru.
Dvacet minut před koncem tréninku je v jeho čele Vettel s časem 1:22.021, Rosberg je druhý o 5 desetin, třetí je Hamilton, čtvrtý Webber, pátý Alonso, šestý je Button, sedmý Schumacher, osmý Massa, devátý Kobayashi a desátý Alguersuari.
Fernando Alonso se vrací na trať až téměř deset minut před koncem, a to na super měkkých pneumatikách, znamená to pro něj průběžné vedení, když se časomíra zastavila na hodnotě 1:21,469. Felipe Massa na sejné specifikaci pneumatik zajíždí čas 1:22,002. Jak je známo, příklady táhnou, a tak na super měkkou směs přezouvá celé startovní pole.
Čas vypršel a k posledním pokusům jsou rozjeti Sebastian Vettel, který překonává Alonsa o tři desetiny sekundy, třetí je Button, čtvrtý Webber a pátý Massa.
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Schumacher - 300 km/hod, 2. Rosberg - 297; 3. Sutil - 296; 4. Heidfeld - 296; 5. Webber - 292; 6. Button - 292.
Soupis všech časů: zde.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.