HUNGARORING - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton na McLarenu si po vítězství v Němcku drží fazónu i rychlost, což dokreslil nejrychlejším časem také ve druhém pátečním tréninku před Velkou cenou Maďarska. Nejblíže mu byl Fernando Alono se ztrátou 2 desetin.
Odpoledne na trať jako první vyrazil Alguersuari, jenž dopoledne ujel nejvíce kol, následovaný Ricciardem a piloty Virginu. Španěl zajel první měřené kolo hned ve třetí minutě (1:27,596), po něm najížděla do letmých kol většina zbývajících pilotů, které motivovala hrozící dešťová přeháňka.
Po čtvrt hodince dostal Massa smyk v zatáčce č. 12 – ustřelila mu záď a ocitl se v protisměru. Hamilton hodně probrzdil při brzdění do první zatáčky, kde se nachází velký hrbol. Místo deště se na chvíli objevilo slunce, které prohřívalo asfalt.
Po 36 minutách se na dráze objevil Massa se superměkkými pneumatikami, s nimiž jsme se zatím mohli setkat pouze v Monaku a v Kanadě – tam se toho ale na nich kvůli dešti moc nenajezdilo. Piloti hojně využívali DRS, což znamenalo, že zkoušejí kvalifikační výkonnost svých vozů.
Williams zkoušel různé verze výfuků (foto: AT&T Williams)
Ferrari se ve druhém tréninku zaměřilo na poznávání pneumatik, na chování obou směsí jak při kratších, tak i při delších výjezdech.
Pořadí v polovině tréninku:1. Alonso 1:21,259 min2. Button +0,8323. Massa + 0,8404. Vettel + 1,1335. Hamilton + 1,7106. Webber + 1,802
Po 48 minutách nasadili superměkkou sadu také oba McLareny, a na časech to bylo ihned znát – Hamilton se zlepšil téměř o 2 sec a šel do čela před Alonsa – 1:21,018 min.
Různé verze předního křídla Ferrari (foto: Ch. Malbranque)
Tým z Wokingu překvapil svým vzestupem v Německu. Přispělo k tomu opětovné povolení libovolného foukání, díky němuž dle BBC v Silverstone ztratili až 0,8 sec, a také chladnější teploty, díky nimž pneumatiky na voze MP4-26 vydržely více, než tomu bylo obvykle. Hamilton jimi byl překvapen. Po závodě prohlásil, že vydržely více, než sám čekal. Dalšími faktory úspěchu byly vylepšení výfuků, předního křídla a křidélek na bočnicích.
Poměrně překvapivé bylo, že se Vettel po nasazení superměkké směsi nedostal do čela. Časem 1:21,549 min se posunul pouze na průběžnou čtvrtou příčku. Skrývá Red Bull trumfy nebo je po náskoku?
Půl hodiny před koncem opět vykouklo slunce a piloti vyráželi k simulacím závodu na delší výlety a McLaren se i za těchto podmínek zdál být velmi konkurenceschopný. „Jsi nejrychlejším z vozů, který je na delším výjezdu,“ hlásili Hamiltonovi rádiem.
Kovalainena u Lotusu zlobila převodovka, přesto byl nejlepší z nováčků a Trulli po menší pauze, kdy ho v Německu nahradil Chandhok, i poměrně blízko týmům ze středu pole.
Red Bull Vettela v závěru požádal, aby při větším množství paliva vydržel jezdit co nejdéle kolem 1:27,5 a přitom se snažil hlídat pneumatiky. Alonsovi se podařilo dostat dobrý výkon ze svého Ferrari, v závěru už ale Hamiltona nikdo jiný nepřekonal. Výsledky dlouhý jízd poukazují na to, že bychom se v Maďarsku mohli dočkat opět těsné bitvy mezi Ferrari, McLarenem a Red Bullem.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Do kvalifikačního limitu 107 % (1:26,689 min na kolo neboli + 5,671 sec za Hamiltonem) by se nevlezli oba vozy HRT ani Virgin.
Maximální rychlosti: 1. Schumacher - 299 km/hod; 2. Rosberg - 296; 3. Sutil - 295; 4. Massa - 294; 5. Petrov - 294; 6. Heidfeld - 293.
Přehled všech časů: zde, fotogalerie zde.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.