Jenson Button, Felipe Massa a Mark Webber - všechny tři letos spojuje menší úspěšnost v kvalifikacích ve srovnání s jejich týmovými kolegy. Čím to je?
"Je to důležitá část víkendu. Všichni tři z nás máme dost silné týmové kolegy, to je to, co si přejete. Myslím, že všichni z nás jsou hodně dobří piloti. Jezdíme pro nejlepší tři týmy. Můžete argumentovat tím, že jen šest až osm pilotů je na startovním roštu nejlepších, takže někdo na té či oné straně musí mít trochu navrch," říká Mark Webber, který se svým kolegou Sebastianem Vettelem prohrál letos sedmkrát.
"Pokud mám mluvit za sebe, víme, že Seb [Vettel] odváděl v kvalifikaci dobrou práci, obzvlášť na počátku sezóny. V posledních několika závodech se to trochu srovnalo a minulý rok mezi námi nebyl téměř žádný rozdíl, takže uvidíme, jak to půjde ve druhé části šampionátu," pokračuje pilot Red Bullu.
"Myslím si to stejné. Kvalifikace je důležitou součástí závodu. Pozice na startu je vždy důležitá. Fernando odváděl v kvalifikacích lepší práci, takže se musím jen trochu zlepšit a bojovat, abych byl vpředu, je to důležité. Je třeba se neustále hodně snažit o zlepšení," vysvětluje nejhorší pilot ve startovním poli z hlediska vzájemných soubojů - Felipe Massa. S Fernandem Alonsem má zatím nelichotivou bilanci - 0:10.
Výsledky z poslední kvalifikace v Německu, vpravo celkové letošní skóre
U McLarenu je tím horším z dvojice Lewis Hamilton - Jenson Button druhý jmenovaný: "Závodíme proti nejlepším pilotům na světě a někdy vám to vyjde, jindy ne. V mém případě je letos Lewis v kvalifikacích rychlejší, což chci zlepšit. Chcete být co nejrychlejší v kvalifikaci, stále to je o získání lepší pozice pro neděli, hodně to usnadňuje závod.
Myslím si ale, že to je letos trochu jiné, než v minulých letech. I když se kvalifikujete o několik míst více vzadu, stále můžete mít dobrý závod a opravdu bojovat o vítězství, takže sobota je podle mě důležitá, ale body samozřejmě získáváte až v neděli," dodává Angličan.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.