Jenson Button, Felipe Massa a Mark Webber - všechny tři letos spojuje menší úspěšnost v kvalifikacích ve srovnání s jejich týmovými kolegy. Čím to je?
"Je to důležitá část víkendu. Všichni tři z nás máme dost silné týmové kolegy, to je to, co si přejete. Myslím, že všichni z nás jsou hodně dobří piloti. Jezdíme pro nejlepší tři týmy. Můžete argumentovat tím, že jen šest až osm pilotů je na startovním roštu nejlepších, takže někdo na té či oné straně musí mít trochu navrch," říká Mark Webber, který se svým kolegou Sebastianem Vettelem prohrál letos sedmkrát.
"Pokud mám mluvit za sebe, víme, že Seb [Vettel] odváděl v kvalifikaci dobrou práci, obzvlášť na počátku sezóny. V posledních několika závodech se to trochu srovnalo a minulý rok mezi námi nebyl téměř žádný rozdíl, takže uvidíme, jak to půjde ve druhé části šampionátu," pokračuje pilot Red Bullu.
"Myslím si to stejné. Kvalifikace je důležitou součástí závodu. Pozice na startu je vždy důležitá. Fernando odváděl v kvalifikacích lepší práci, takže se musím jen trochu zlepšit a bojovat, abych byl vpředu, je to důležité. Je třeba se neustále hodně snažit o zlepšení," vysvětluje nejhorší pilot ve startovním poli z hlediska vzájemných soubojů - Felipe Massa. S Fernandem Alonsem má zatím nelichotivou bilanci - 0:10.
Výsledky z poslední kvalifikace v Německu, vpravo celkové letošní skóre
U McLarenu je tím horším z dvojice Lewis Hamilton - Jenson Button druhý jmenovaný: "Závodíme proti nejlepším pilotům na světě a někdy vám to vyjde, jindy ne. V mém případě je letos Lewis v kvalifikacích rychlejší, což chci zlepšit. Chcete být co nejrychlejší v kvalifikaci, stále to je o získání lepší pozice pro neděli, hodně to usnadňuje závod.
Myslím si ale, že to je letos trochu jiné, než v minulých letech. I když se kvalifikujete o několik míst více vzadu, stále můžete mít dobrý závod a opravdu bojovat o vítězství, takže sobota je podle mě důležitá, ale body samozřejmě získáváte až v neděli," dodává Angličan.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.