Jenson Button, Felipe Massa a Mark Webber - všechny tři letos spojuje menší úspěšnost v kvalifikacích ve srovnání s jejich týmovými kolegy. Čím to je?
"Je to důležitá část víkendu. Všichni tři z nás máme dost silné týmové kolegy, to je to, co si přejete. Myslím, že všichni z nás jsou hodně dobří piloti. Jezdíme pro nejlepší tři týmy. Můžete argumentovat tím, že jen šest až osm pilotů je na startovním roštu nejlepších, takže někdo na té či oné straně musí mít trochu navrch," říká Mark Webber, který se svým kolegou Sebastianem Vettelem prohrál letos sedmkrát.
"Pokud mám mluvit za sebe, víme, že Seb [Vettel] odváděl v kvalifikaci dobrou práci, obzvlášť na počátku sezóny. V posledních několika závodech se to trochu srovnalo a minulý rok mezi námi nebyl téměř žádný rozdíl, takže uvidíme, jak to půjde ve druhé části šampionátu," pokračuje pilot Red Bullu.
"Myslím si to stejné. Kvalifikace je důležitou součástí závodu. Pozice na startu je vždy důležitá. Fernando odváděl v kvalifikacích lepší práci, takže se musím jen trochu zlepšit a bojovat, abych byl vpředu, je to důležité. Je třeba se neustále hodně snažit o zlepšení," vysvětluje nejhorší pilot ve startovním poli z hlediska vzájemných soubojů - Felipe Massa. S Fernandem Alonsem má zatím nelichotivou bilanci - 0:10.
Výsledky z poslední kvalifikace v Německu, vpravo celkové letošní skóre
U McLarenu je tím horším z dvojice Lewis Hamilton - Jenson Button druhý jmenovaný: "Závodíme proti nejlepším pilotům na světě a někdy vám to vyjde, jindy ne. V mém případě je letos Lewis v kvalifikacích rychlejší, což chci zlepšit. Chcete být co nejrychlejší v kvalifikaci, stále to je o získání lepší pozice pro neděli, hodně to usnadňuje závod.
Myslím si ale, že to je letos trochu jiné, než v minulých letech. I když se kvalifikujete o několik míst více vzadu, stále můžete mít dobrý závod a opravdu bojovat o vítězství, takže sobota je podle mě důležitá, ale body samozřejmě získáváte až v neděli," dodává Angličan.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.