Jenson Button na včerejší tiskové konferenci v Maďarsku vyjádřil smíšené pocity z letošní technické novinky - nastavitelného zadního křídla pro snížení odporu na rovinkách (DRS). Systém pomohl k většímu počtu předjížděcích manévrů, ty se však staly nudné.
Co podle Buttona přispělo nejvíce ke zvýšení předjíždění v letošním roce? "Myslím, že pneumatiky hrají velkou roli, také KERS. Nesmíme na něj zapomínat, sehrává při předjíždění velkou roli. Máme ho samozřejmě všichni, ale záleží na tom, jak ho na okruhu používáte."
"DRS vedlo k několika nudným manévrům, ale myslím si k tomu ohromně pomohlo. To dobré v případě DRS převažuje nad tím špatným. Během posledního závodu to bylo velmi těžké předjíždět pomocí DRS, pro mě to bylo nemožné, ale usnadňovalo to manévry na konci kola," popisuje Button.
Jak pilot McLarenu celkově hodnotí změny, k nimž došlo v letošní sezóně? "Myslím, že změny, které jsme učinili, jsou skvělé, je třeba se podívat na minulé závody a všimnout si soubojů a předjížděcích manévrů. Letos více riskujeme, je to odlišná situace než dříve. Máme spoustu skvělého předjíždění a Formule 1 je parádní."
Ze včerejší tiskové konference na Hungaroringu (foto: Red Bull Racing)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.