Jenson Button na včerejší tiskové konferenci v Maďarsku vyjádřil smíšené pocity z letošní technické novinky - nastavitelného zadního křídla pro snížení odporu na rovinkách (DRS). Systém pomohl k většímu počtu předjížděcích manévrů, ty se však staly nudné.
Co podle Buttona přispělo nejvíce ke zvýšení předjíždění v letošním roce? "Myslím, že pneumatiky hrají velkou roli, také KERS. Nesmíme na něj zapomínat, sehrává při předjíždění velkou roli. Máme ho samozřejmě všichni, ale záleží na tom, jak ho na okruhu používáte."
"DRS vedlo k několika nudným manévrům, ale myslím si k tomu ohromně pomohlo. To dobré v případě DRS převažuje nad tím špatným. Během posledního závodu to bylo velmi těžké předjíždět pomocí DRS, pro mě to bylo nemožné, ale usnadňovalo to manévry na konci kola," popisuje Button.
Jak pilot McLarenu celkově hodnotí změny, k nimž došlo v letošní sezóně? "Myslím, že změny, které jsme učinili, jsou skvělé, je třeba se podívat na minulé závody a všimnout si soubojů a předjížděcích manévrů. Letos více riskujeme, je to odlišná situace než dříve. Máme spoustu skvělého předjíždění a Formule 1 je parádní."
Ze včerejší tiskové konference na Hungaroringu (foto: Red Bull Racing)
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.