Piloti McLarenu po pátečních trénincích přiznávají, že v zítřejší kvalifikaci zřejmě nebudou moci s Red Bully a Ferrari bojovat o čelo startovního roštu.
"Zítra nemůžeme bojovat o vítězství v kvalifikaci, alespoň ne podle toho, co jsme viděli dnes. V čisté kvalifikační rychlosti na ně [Red Bull a Ferrari] - jsou o jednu sekundu na kolo rychlejší než my," popisuje Lewis Hamilton.
"Nevíme, s jakým množstvím paliva všichni jezdili, takže bychom zítra mohli být i příjemně překvapeni zjištěním, že jsme těžší než ostatní - ale v minulosti tomu tak nebylo.
Nejvíce jsme toho vždy dokázali v závodě, kde jsme z určitého důvodu dokázali stahovat ztrátu. Mohli bychom mít šanci bojovat přinejmenším s jedním Ferrari a Red Bullem. Jsou samozřejmě mnohem rychlejší, ale stát se může cokoliv," dodává.
Jeho týmový kolega Jenson Button odpoledne také nebyl příliš nadšený: "Byl to dost obtížný den pro nastavení auta. V rychlosti na jedno kolo se do toho s nastavením dostáváme, ale stále nám schází více, než jsme si mysleli."
"Dopoledne jsem nemohl nastavit správné vyvážení a hodně jsem se s tím trápil, odpoledne jsem zase neměl KERS, takže to nebylo perfektní. Jsem poměrně spokojený s tím, že se ke konci vyvážení zlepšilo, ale moc jsme toho na měkkých [pneumatikách] nenajezdili, což je škoda.
Na jedno kolo nejsme tak rychlí jako Red Bull, ale ani jsme si podle mě nepředstavovali, že budeme. Je to o tom, zda budeme moci závodit s to vozy - stále to je naším cílem, bude to však těžké," říká Button.
Co se s tím dá dělat? "Zkrátka věřím svému týmu, současnému vývoji, na kterém pracuje a který nám snad pomůže stáhnout ztrátu. Říkali jsme, že patříme k jednomu z nejlepších týmů, které dokážou zavelet k obratu, a stále tomu věříme. Ferrari nás předehnalo, ale to neznamená, že je po všem," uvádí odhodlaně Hamilton.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.