Sebastian Vettel má před ostatními piloty velký bodový náskok. Jenson Button to dobře ví a říká, že dohnat Němce bude zatraceně těžké.
"Z mojí pozice, tedy 77 bodů za Vettelem, bude zatraceně těžké ho dohnat," říká Button. "Kdyby teď ve třech závodech nebodoval, stále by měl dva body náskok."
Button tedy nejspíš bude muset čekat na nějakou chybu Red Bullu nebo Vettela, jako tomu bylo v Kanadě.
"Není to lehké, ale už to tu bylo mnohokrát. Týmy začaly dělat chyby, když si začaly myslet, že už to mají jednoduché. Ale bude to obtížné. Takový náskok jako on nemám já ani před jezdcem na celkové 14. pozici v šampionátu," počítá Button.
Scénář je téměř vždy stejný, Vettel po startu všem ujede...
"Nyní to vypadá tak, že Red Bull bude rychlý celou sezonu. My musíme jen vylepšovat naše auto. Není to o tom, že by se oni přestali zlepšovat, my se musíme zlepšit více než oni, což je v tuto chvíli velmi obtížné."
Buttona také překvapilo, že Mark Webber nestačí tempu Sebastiana Vettela, ačkoli v loňském roce bojoval o titul.
"Seb je skvělý jezdec a letos to dokázal. Jen mě překvapuje, že je o tolik rychlejší než Mark (Webber), takže je u Marka asi něco špatně. On sám říká, že má problémy s pneumatikami. Nemůže je přimět, aby měly dost přilnavosti."
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.